
У Врању би ускоро требало да заживи Јединствено управно место, где ће грађани моћи да, на једном месту, заврше административне послове везане за Градску управу и добију све потребне информације. Овим се поједностављују административни поступци, смањују гужве и укида одлазак грађана од шалтера до шалтера.
Дигитализација убрзано захвата све сегменте живота, па тако и електронска управа све више узима маха. Класична папирна администрација одлази у историју, а по свему судећи, са њом нестаје и потреба да се иде од шалтера до шалтера.
Све административне послове и све потребне информације, Врањанци ће ускоро обављати у Јединственом управном месту, које ће бројати свега четири шалтера и један кол центар. Јединствено управно место ће бити смештено у Услужном центру Градске управе, где се врши адаптација простора.
Оваквом организацијом рада, чини се, у историју одлази и фамозна формулација ФТЈП („фали ти један папир“), јер ће све формуларе и потврде, службеници добављати по службеној дужности, путем рачунарске мреже.
– На пример, одете у Одељење за друштвену делатност где желите да остварите неко право, тамо вам кажу да вам треба потврда из Центра за социјални рад, па морате да одете тамо по потврду, или вам треба потврда да сте у евиденцији Националне службе за запошљавање…
Сада ћете све моћи да обавите на једном шалтеру, након чега ћете на кућну адресу добити решење да ли остварујете своје право или не – појашњава Милосављевићева.
Важна тачка Јединственог управног места ће бити и кол центар, где ћете путем телефона моћи да добијете све потребне информације за остваривање одређеног права из ресора рада Градске управе.
– На пример, уколико мајка има малу бебу код куће и није у могућности да дође лично и пита шта јој је све потребно за остваривање права на једнократну помоћ за бебе коју даје град Врање, моћи ће то да позове кол центар, где ће јој све бити објашњено. Када поднесе захтев, моћи ће да оствари право на једнократну помоћ – наводи Данијела Милосављевић.
Потребна средства за формирање Јединственог управног места су добијена на конкурсу Министарства државне управе и локалне самоуправе, тако да се очекује да ова услуга заживи убрзо након адаптације простора у Услужном центру.