Шарени тањир у борби против коронавируса

У борби са инфекцијом вирусом ковид 19, сви смо одједном почели да размишљамо о свом општем здравственом стању и како подићи имунитет за кратак временски период. Нажалост, то не може да се уради преко ноћи. О имунитету се води рачуна дугорочно, током целе године, а не само онда када се појаве инфекције. Упркос томе, треба почети са применом неких савета који доприносе подизању имунитета у нашем организму.

Нутриционисти објашњавају да и новонастала ситуација око пандемије и чињеница да је болест близу, може бити добар окидач за многе који су се тек сада суочили са чињеницом да неке хроничне занемарене болести могу постати смртоносне у комбинацији са вирусом.

Међу њима је и гојазност, која је главни покретач и свих других болести и поремећаја. Она сама по себи ствара хроничну упалу организма.

Према речима нутрициониста, не треба посезати за суплеметима, већ направити добар план и почети са уравнотеженом исхраном са доста поврћа, нарочито зеленог (броколи, кељ, купус, спанаћ, блитва), љубичастог (црвени купус, патлиџан), наранџастог (шаргарепа, бундева) и црвеног, попут црвене паприке.

Они подсећају да не треба ниподаштавати конзмурање ферментисаног поврћа, као што је кисели купус. Осим у Србији, кисели купус се у Кини користи већ 2.000 година у исхрани, а богат је пробиотицима који имају значајну улогу у очувању имунитета.

Битно је узимање и разоврсног воћа, нарочито бобичастог, попут купина, малина, боровница, ароније, који су пуни Це витамина и антиоксиданаса и у замрзнутом облику. Важни су и агруми попут лимуна, поморанџе, мандарине, грејпфрута, кивија...

Добра хидратација је такође веома битна. Пожељно је да се у време вирусних инфекција узимају незаслађени чајеви који имају висок ниво антикосиданаса као што су зелени чај, чајеви од рузмарина, оригана, матичњака, нане, чај од ђумбира и многи други који имају противупално дејство.

Зачини могу побољшати укус јелима, али и појачати ниво антиоксиданаса и зато их треба додавати током припремања оброка, нарочито бибер у комбинацији са куркумом, чили паприку и цимет.

Од чега се треба одрећи моментално? То су сокови и слаткиши, односно све намирнице које имају просте шећере у себи. Осим тога, треба смањити унос црвеног меса, месних прерађевина, пуномасних млечних производа и лоших масти. Оно што је препорука увек - бело брашно заменити интегралним.

Оцените овај чланак
(0 Гласова)

Остави коментар

Уверите се да сте унели све потребне информације означене звездицом (*). HTML код није дозвољен.

НАЈНОВИЈИ ТВИТОВИ

Врање добитник награде Конгреса локалних и регионалних власти Савета Европе - Радио Телевизија Врање… https://t.co/5qrMRb0Jri
Ана Илић добила престижну награду - Радио Телевизија Врање https://t.co/iXT6ctgz9H via @tripplesworld https://t.co/5ZjKPHPiMi
Скупштина једногласно усвојила Одлуку о конверзији потраживања према Јумку - Радио Телевизија Врање… https://t.co/dEEaEZiRag
Follow RTV Vranje on Twitter