Друштво

Друштво

Како је уобичајено током предизборне кампање, програм Радио-телевизије Врање посвећен изборима биће подељен на уреднички и обавезни део.

Обавезни део су прилози у информативном програму телевизије и радија означени посебним џингловима, у којима приказујемо, у краткој форми, предају и проглашење изборне листе за локалне изборе. На информативном порталу Радио телевизије Врање урађен је посебна рубрика посвећена изборима.

Листе чија је кандидатура на парламентарним изборима прихваћена имају равноправне услове да представе своје планове, програме и понуду бирачима у разговору са новинарима РТВ-а или достављањем сопственог материјала припремљеног за емитовање, под условом да тај материjал задовољава техничке и садржинске стандарде које је прописало уредништво РТв Врања. Тај део програма биће јасно назначен и фактурисан.

РТВ може у емисији Избори 2020. да емитује материјале које доставе представници изборних листа, према важећем ценовнику наше медијске куће који се односе на комерцијално оглашавање, спотове и изнајмљене термине. Најаве предизборних митинга и трибина, гласом или кајроном, могу се објављивати само у плаћеним огласима.

Бесплатно представљање листа на локалним изборима обавиће се у посебним емисијама у трајању од 30 минута. Представници листе, не више од три - троје - тројица, долазе у наш студио у преподневним сатима  и у разговору са водитељем представљају свој изборни програм. За овај вид представљања потребно је унапред припремити план. Редослед представљања ће се утврди жребом у просторијама РТВ-а, у присуству представника листа који за то изразе жељу, дан после закључивања процеса проглашења изборних листа, односно 6. јуна 2020. у 11 сати (субота).

Емитовање ових емисија у којима Радио телевизија Врање свим политичким субјектима који ће учествовати на изборима обезбеђује по један термин за представљање биће у периоду између 8. и 15. јуна, а уколико је потребно, у једном дану представићемо две, три или четири листе.

Уколико буде дебатних емисија, уредници позивају учеснике на изборима и бирају теме за разговор водећи рачуна да задовоље јавни интерес и обезбеде максималну равноправност свих пријављених листа. Учешће у телевизијским дебатама на РТВ-у није загарантовано и обавезно, а  листе саме одлучују кога ће послати да их заступа ако су позване у дебату.

Саопштења за јавност су неприхватљива у предизборној кампањи, а конференције за медије наша кућа може да прати само у складу са званичним ценовником РТВ Врање за политички маркетинг. 

Све које занима комерцијални аспект представљања и наступа, добиће ценовник маркетинг службе РТВ Врање. Наш мејл на који можете слати своје захтеве је Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели..

 

 

Руководство Града Врања оштро jе осудило скрнављење споменика Ослободиоцима Врања у Другом светском рату.

-Споменик коjи симболизуjе отпор и слободу, борбу против окупатора и оних коjи су желели да поробе наш народ, поново се нашао на мети вандала. Овим чином шаље се ружна слика о Врању, али се и баца сенка на жртве наших предака коjи су гинули за слободу. Очување тековина народноослободилачке борбе ниjе само наша обавеза већ и поштовање наших историjских вредности. Оштро осуђуjемо оваj безуман чин и тражимо хитну реакциjу надлежних органа, како се овакви и слични инциденти не би понављали, наводи се у саопштењу руководства Града.

Сваке године 31. маја Светска здравствена организација  и њени партнери обележавају Светски дан без дувана, истичу здравствене и друге ризике који се повезују са употребом дувана и залажу се за делотворне политике којима се смањује употреба дувана.

Светски дан без дувана 2020. године обележава се под слоганом  „Заштита младих од манипулација дуванске индустрије и спречавање употребе дувана и никотина међу младима”.

Светска здравствена организација је ове године покренула глобалну кампању поводом обележавања Светског дана без дувана са циљем оснаживања младих и укључивања у борбу против тактика дуванских и других индустрија које имају за циљ привлачење нових генерација корисника дувана и никотина.   

Циљеви ове глобалне кампање су: разоткривање митова и маркетиншких и других тактика усмерених на младе, укључујући увођење нових производа атрактивних карактеристика као што су разне ароме, едуковање младих о тактикама и начинима дуванске и повезаних индустрија за привлачење садашњих и будућих генерације да користе дуван и никотинске производе, оснаживање „инфлуенсера” тј. утицајних појединаца на различитим местима укључујући друштвене мреже, како би они допринели заштити младих и подстакли их да се укључе у разоткривање и борбу против тактика највећих дуванских индустрија.

Тактике за привлачење нових корисника дуванских и никотинских производа:

  • Употреба укуса који су привлачни младима у дуванским и никотинским производима, попут укуса трешања, жвакаћих гума и бомбона, што доприноси потцењивању здравствених ризика повезаних са употребом ових производа и подстиче младе да почну да их користе;
  • Атрактивни и модерно дизајнирани производи (нпр. производи у облику УСБ-а или слаткиша);
    • Промоција производа указивањем на њихову мању штетност у поређењу са конвенционалним  цигаретама, у одсуству објективних научних доказа који потврђују ове тврдње;
  • Спонзорства славних и утицајних личности и брендирање спонзорисаних догађаја и такмичења на којима се промовишу дувански  и никотински производи;
  • Маркетинг на продајним местима укључујући постављање дуванских/никотинских производа на места видљива деци, а у близини слаткиша, грицкалица или газираних пића, као и давањем премија продавцима како би се осигурало да се њихови производи приказују на начин да их уочи што више младих особа;
  • Продаја цигарета на комад и других дуванских и никотинских производа (на пример у близини школа), што чини да дувански и никотински производи буду доступнији и приступачнији школској деци;
  • Индиректни маркетинг дуванских производа у филмовима, ТВ емисијама и онлајн-стриминг садржајима;
  • Аутомати за продају дувана на местима која посећују млади, са атрактивним рекламама, чиме се у многим земљама заобилазе прописи којима се регулише рекламирање и продаја дуванских производа малолетним лицима;
  • Покретање судских спорова намењених слабљењу мера контроле дувана, укључујући сликовна упозорења на паклицама цигарета, излагање производа на местима продаје и ограничавање доступности дуванских и никотинских производа деци (на пример забрана продаје и рекламирања дуванских производа у близини школа).
Последњи пут измењено петак, 29 мај 2020 10:19

Пала је и последња клапа великог заједничког пројекта Радио телевизије Врање и 4. бригаде копнене војске Србије.

Реч је о документарно-играној емисији, првој оваквог типа на овим просторима, посвећеној седморици атриљераца, војника, подофицира и официра Војске Југославије који су страдали у НАТО агресији у селу Рељан, у околини Прешева 1999.године.

Бол за њима временом не може да прође, већ само да се ублажи. Наш задатак је да породицама страдалих бораца покажемо да саосећамо са њиховим губитком и да смо увек са њима и уз њих. Седморица хероја погинуло је бранивши своју кућу и свој праг! Зашто се све то догодило, шта су ти животи бранили? Одговоре на овa питања доноси нова документарно-играна емисија Радио телевизије Врање, Мета – Рељан.

Овог пролећа, 15.априла, навршила се двадесет прва годишњица од погибије припадника некадашње 78. моторизоване бригаде током НАТО агресије у Рељану. Тог  топлог априлског дана 1999. године, авиони НАТО-а А10, бомбардовали су војни положај. Ваздушни напади трајали су шест сати, читав простор је био прекривен бомбама.

Командни шатор је бомбардован у два наврата, са две ракете. Убијено је седам артиљераца, војника, подофицира и официра. Иван Лазић је једини преживели из командног шатора. 21 дан био је у коми. Данас је поносан отац и човек кога целог живота прати последњи поглед страдалих сабораца...

Документарна емисија Радио телевизије Врање, Мета- Рељан бави се хронологијом догађаја који почињу тог априлског дана 1999. Емисија је посвећена свима који су се борили и дали живот за слободу и одбрану отаџбине.

- Седморица артиљераца, војника, подофицира и официра Војске Југославије погинуло је на Рељану. Ми смо у емисији кроз драматизацију догађаја покушали да што верније дочарамо те тешке и трагичне тренутке у којима су млади момци, војници и официри бранили границу наше земље, каже уредница наше медијске куће Љубица Здравковић Џонов.

Смрт већине војника и официра је кроз сећања њихових сабораца драматизована у овој документарно-играној емисији. Несебичну помоћ пружили су нам глумци нашег градског театра, а монтажу реконструкције догађаја потписује нада филмске монтаже, млади  Врањанац Александар Миленковић.

Потресне приче преживелих бораца 78. моторизованe бригадe, која је била изложена бомбардовању стратегијеске НАТО авијације, илустроване су аутентичним архивским снимцима и фотографијама. Коришћени су и снимци наших репортера, настали после бомбардовања као и фотографије које су војници и официри сами снимили.  

- У емисији ћете чути аутентична сведочења 12 саговорника, официра али и осећања сестре погинулог војника Слободана Мирковића из Ивањице, сина погинулог мајора Љубисава Стојановића, унука Аце Поповића, пријатеља свих погинулих бораца... Документарно-играна емисија Мета - Рељан никога неће оставити равнодушним. Међутим, лајт мотив није туга и патетика већ жеља да сећање на хероје не избледи. Наш је посао да њихово јуначко дело никада не буде заборављено.

Велики труд и рад уложили смо у стварању овог јединственог документарног програма, како наша екипа тако и 4. бригада копнене војске Србије у Врању, нарочито наши стручни консултанти и сарадници Мики Вељковић и Лука Шћепановић. Једни без других не би успели, објашњава Љубица Здравковић Џонов. 

Продуценти овог Тв пројекта су Зоран Величковић и бригадни генерал Слободан Стопа. Више од 30 људи ради на његовом стварању. У емисији ћете видети и аутентичне снимке из НАТО бомбардера, специјалне ефекте и још много тога.

У Пчињском округу је током бомбардовања испаљено више од 1000 пројектила, авио бомбе, касетна и муниција са осиромашеним уранијумом.

Већ годинама пролеће је за родбину и пријатеље погинулих најтеже годишње доба. Осећа се неподношљив притисак... И као што је речено, није мртав онај војник који је погинуо, већ онај који је заборављен.

Детаљи око премијере документарно – игране емисије Мета – Рељан биће накнадно саопштени.

 

Последњи пут измењено петак, 29 мај 2020 21:15

Није први пут да током ноћи вандали праве лом по граду. Последњи догађај који је узнемирио грађане, поготово оне који живе у улици Боре Станковића десио се прошле ноћи.

Житеље улице Боре Станковића у ноћи између уторка и среде пробудила је галама и ломљавина стакла.

Како РТВ сазнаје у Полицијској управи у Врању, непознати починиоци оштетили су машине којима се изводе радови у овој улици. Каменована су два багера, поломљена су стакла на њима, материјална штета ће се тек проценити.

Стражар који је задужен за чување машина у власништву фирми „Саба Белча“ и „Јединство“ Ужице био је очевидац немилог догађаја .

На сву срећу, вандали га нису напали. Он је одмах пријавио случај полицији која је изашла на место догађаја и направила увиђај, који је потом прослеђен Основном јавном тужилаштву.

Mиодраг Стојановић, портпарол Осноног јавног тужилаштва је у допису Радио телевизији Врање нагласио да је Тужилаштво то дело квалификовало као кривично дело, уништење и оштећење туђе ствари, које се гони по приватној тужби.

 

 

 

 

 

 

Последњи пут измењено четвртак, 28 мај 2020 12:30

НАЈНОВИЈИ ТВИТОВИ

Очекивања кандидата за посланике и одборнике - Радио Телевизија Врање https://t.co/gujI4jkYUg via @tripplesworld
До 11 сати излазност је 16, 01 посто - Радио Телевизија Врање https://t.co/eqxmPdOMV4 via @tripplesworld
Отворена бирачка места - Радио Телевизија Врање https://t.co/K7SK1ZTO91 via @tripplesworld
Follow RTV Vranje on Twitter