A+ A A-

Дуално образовање у пракси – Техничка школа

Оцените овај чланак
(0 Гласова)

Школска 2017/18. година донела је многе новине у Техничкој школи у Врању. Свакако најзначајнија је увођење школе у систем дуалног образовања. По овом принципу у школи функционишу смерови: оператер машинске обраде и бравар заваривач.

Као што то предвиђа овај вид образовања, део школовања будућих мајстора одвија се у школи, а други у компанији која сарађује са школом. У школи ђаци стичу опште образовање и стручна теоријска знања, а пролазе и основну практичну обуку, један дан недељно током прве године школовања. Учење на радном месту почиње од друге године када ученици обављају практичну наставу у компанији и то у другој години два дана, а у трећој години чак три дана недељно.

“Образни профил бравар-заваривач је у оквиру пројекта немачке сарадње у реформи средњег стручног образовања. Уз подршку Владе Савезне Републике Немачке овај програм спроводи Министарство просвете и технолошког развоја Републике Србије и ГИЗ. Узели смо овај профил јер је постојала иницијатива од стране послодаваца. Све мање је овог профила, добро је интересовање и мислим да смо успели у томе, за сад. Предност оваквог образовања је већа сарадња између послодаваца и ученика'', рекао је директор Техничке школе Славиша Анђелковић.

Техничка школа је радила претходних година на сличан начин, те могу да се похвале неким искуствима у овој области, иако није било дуалног образовања, њихови ученици су редовно обављали целодневну праксу на радним местима код послодаваца партнера. Оно што није било регулисано, а сада јесте, је уговорна обавеза послодавца да одређени број ученика прими у радни однос након завршене средње школе. Ту долази до различитих недоумица, те неки сматрају да ће им оно онемогућити даље школовање. Наравно да није тако, с обзиром на чињеницу да и након завршене средње школе, смера који је у систему дуалног образовања, ученици могу несметано да студирају, чак, ако одлуче да раде након студија код послодавца где су обављали праксу, он ће им плаћати и стипендију.

''Оно што треба да нагласим је да ученици могу да наставе са студирањем и након завршавања ових образовних профила, они не морају одмах да раде, али то није циљ, циљ је да се ученици масовно не школују, већ да завршавају школе са којима ће моћи одмах да раде, у складу са потребама тржишта'', каже већница за образовање, Зорица Јовић.

''Ми се надамо да ће на овај начин бити повећана стопа запослености, а свакако је повећано интересовање за упис у нашу школу. Постајемо атрактивнији, занимљивији и мислим да ако говоримо о реформи средњег образовања, треба да размислимо да нудимо оно што је неопходно тржишту'', додаје Анђелковић.

Дуално образовање је део система средњег образовања и васпитања у коме се кроз теоријску наставу и вежбе у школи и учење кроз рад код послодавца, стичу, усавршавају и изграђују знања, вештине и способности и ставови (компетенције) у складу са стандардом квалификације и планом и програмом наставе и учења. Послодавац треба да испуњава прописане услове за учење кроз рад ученика у дуалном образовању.

''Задовољни смо што нам је обезбеђен сигуран посао'', каже већина ученика Техничке школе, с обзиром да су ове смерове, углавном, уписали они који не желе да студирају, мада има и изузетака.

Већница за образовање, Зорица Јовић истиче: ''У Врању је одобрено 5, а уписано 4 образовна профила у 3 наше средње школе. Ово подразумева већу сарадњу између школа и компанија. Предузећима се даје већа пажња и већи задатак. Није исто оно што ученици науче на часовима и оно што могу да науче радом у компанијама. Већи је задатак зато на компанијама јер оне треба да омогуће ученицима да савладају рад у тим предузећима, то је и предност дуалних система и задатак послодавцима да део ученика након средње школе запосле. То је и предност и циљ дуалног система, јер имамо велики број школованих кадрова који не раде, јер компаније можда нису примале овакве кадрове, јер нису школовани кадрови у складу са потребама. Ови профили који су одобрени у Врању нису случајно одобрени, већ је установљено да су то кадрови који највише мањкају овде.''

Интересовање за дуалним системом образовања је све веће, али Министарство процењује где су реалне могућности да оно буде и успешно спроведено.

''Ове године је било интересовања за Економску школу, за образовни профил трговац, чак од стране наших приватних предузећа, која су хтела да прихвате ове ученике, међутим Министарство није одобрило тај профил и то не по дуалном, већ по класичном програму. Медицинска школа такође је имала иницијативу'', каже већница Јовић.

 

 

Последњи пут измењено

Остави коментар

Поља обележена (*) су обавезна!

Newsletter

Пријављивањем на емаил листу редовно ћете добијати новости са нашег портала

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Курсна листа

Save

Save

Save

Ко је на сајту

Ко је на мрежи: 122 гостију и нема пријављених чланова

Број посета

15942643
Данас
Јуче
Ове недеље
Прошле недеље
Овог месеца
Прошли месец
Укупно
7140
7941
51789
15134141
188157
308909
15942643

Visit the new site http://lbetting.co.uk/ for a ladbrokes review.

Copyright @ 2013 - РТВ ВРАЊЕ. Сва права задржана.