A+ A A-

Велики број деце са инвалидитетом не иде у школу

Оцените овај чланак
(0 Гласова)

Велики број деце са инвалидитетом у Србији не похађа васпитно-образовне установе, и тај податак није везан само за инклузију и редовне школе, већ они не иду ни у специјализоване школе. Према неким истраживањима када је реч о деци са инвалидитетом на смештају у становама, чак 70 посто њих није уписано у школу.

Хиљаде деце са инвалидитетом у Србији није уписано у школу, али има оваквих случајева и у нашем округу. То су углавном деца из руралних подручја, која због физичког инвалидитета не могу да похађају васпитно-образовне установе. Тачан број овакве деце није познат.

''Најчешће су у питању деца са тежим облицима инвалидитета, често је проблем и смештај, деца су са стране, најчешће су то нека забачена села, тако да родитељи нису у могућности да доведу децу у школу. Mи се надамо да ћемо у наредном периоду отворити и дом за смештај, радимо неки пројекат, надам се да ћемо тако успети да пружимо могућност некој деци да се укључе у образовни систем на тај начин'' каже Ивана Цветковић, дефектолог оринофренолог:

Оно што је родитељима мало познато јесте и могућност организовања кућне наставе, коју спроводе наставници школе за основно и средње образовање ''Вуле Антић''.

''Они често нису ни упознати са том могућношћу да имају шансу да укључе дете и на тај начин у образовни систем. Ми организујемо кућну наставу где наши наставници обилазе те породице два пута или три пута у току недеље и организују наставу у кућим условима, али родитељи су често и сами необавештени о могућностима које имају за своју децу.''

Велика шанса за децу са инвалидитетом, бар су тако родитељи мислили у почетку, је инклузивно образовање, дакле да уче заједно са својим вршњацима и вршњакињама, са и без инвалидитета, као и да уживају у школским екскурзијама и ваннаставним активностима. Ипак, то у пракси изгледа мало другачије. Мишљења наставничког и стручног кадра о инклузији су подељена. Од потпуног прихватања због поштовања права детета, за живот без дискриминације, за једнаке услове образовања, до потпуног негирања. Један од основних разлога негирања је мишљење да учитељски и наставнички кадар није оспособљен за рад са децом са инвалидитетом и да је за рад са том децом неопходан стручни кадар.

''Веће шансе за напредак имају код нас у школи, јер ми имамо мањи број деце у одељењу, њима се посвећује већа пажња, учитељица у редовној школи има 30 ученика којима мора да се посвети, ту има и напредније деце, а ми смо усмерени само на њих и оно што је пракса показала је да су они у нашој школи постизали већи напредак и чак остваривали неки свој максимум.''

Гледано локално, у Врању и окружењу, за сада се успешно реализује инклузија деце са инвалидитетом у образовни систем, бар ако посматрамо бројке. У основним школама у прошлој школској години било је  укупно 77 ученика са инвалидитетом, док средње школе похађа 24 ученика који су обухваћени ИОП-ом.

 

 

 

Остави коментар

Поља обележена (*) су обавезна!

Save

Newsletter

Пријављивањем на емаил листу редовно ћете добијати новости са нашег портала

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Курсна листа

Save

Save

Save

Ко је на сајту

Ко је на мрежи: 53 гостију и нема пријављених чланова

Број посета

17800618
Данас
Јуче
Ове недеље
Прошле недеље
Овог месеца
Прошли месец
Укупно
671
6992
27722
17037395
87017
290537
17800618

Visit the new site http://lbetting.co.uk/ for a ladbrokes review.

Copyright @ 2013 - РТВ ВРАЊЕ. Сва права задржана.