A+ A A-

Октобар месец правилне исхране: Важно је почети још од малих ногу

Оцените овај чланак
(0 Гласова)

Октобар је месец правилне исхране. Улога и значај правилне исхране нарочито долазе до изражаја у детињству, периоду када малишани најинтензивније расту и развијају се и када су доста физички активни. Нутриционисти кажу да како деца науче да се хране од малих ногу, тако ће се понашати и када одрасту.

Деца су често пробирљива и одбијају да једу. На родитељима је да буду упорни и да истрају у стварању здравих навика у исхрани деце од малих ногу, на чему ће им она једног дана бити захвална.

Чињеница је да деца не воле све да једу али постоје трикови помоћу којих их родитељи,  углавном приволе да једу .

''Децу би требало од малих ногу навикавати да се здраво хране јер је правилна исхрана веома битна за њихово здравље'', каже Миљана Обрадовић

''Ако желимо да нам деца буду здрава и да нису гојазна, родитељи би требало да их усмеравају шта треба да једу и због чега је важно јести и јела која нису баш омиљена међу малишанима. То ће касније примењивати код своје деце'', рекао је Кина Михајловић.

Навике о правилној исхрани стварају се код деце још од малих ногу. Исхрана малишана у вртићима је разноврсна и води се рачуна о томе да се уносе сви неопходни витамини.

''Деца код нас имају три оброка са задовољењем од око 70 одсто калоријских дневних потреба. Она код нас бораве око 9 сати у току дана и то је оно што је њима довољно'', истиче Надица Богдановић, нутрициониста.

Многе анкете указују на то да деца школског узраста  не доручкују, што може имати низ негативних последица. Такође, често су препуштена брзој храни и празним калоријама, а то може узроковати озбиљне здравствене тегобе и гојазност.

''Ја највише волим да једем поврће јер желим да будем јак и снажан дечак'', наглашава Југ Николић.

''Правилна исхрана је веома битна за наш узраст и због тога ја једем доста воћа'' закључује Богдан Дисић.

О исхрани деце школског узраста посебно треба водити јер у том узрасту почињу да се баве неким спортом.

''Храна би требало да се подели на пет оброка у току дана, три главна и две ужине. Веома је важно да оброци не буду преобимни. Исхрана би требало да буде разноврсна и да се у што више уноси воће и поврће. Неопходно је уносити лако варљиве угљене хидрате, цитрус сокове, а од меса је најздравије за децу барено пилеће и ћуреће месо, али и црвено'', појашњава др Горан Поповић, спортски лекар.

Због неправилне исхране деца чешће одлазе код лекара, нервозна су и раздражљива, нису сконцентрисана на часу и врло често постају гојазна, упозоравају лекари.

Последњи пут измењено

Остави коментар

Поља обележена (*) су обавезна!

Save

Newsletter

Пријављивањем на емаил листу редовно ћете добијати новости са нашег портала

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Курсна листа

Save

Save

Save

Ко је на сајту

Ко је на мрежи: 127 гостију и нема пријављених чланова

Број посета

17633479
Данас
Јуче
Ове недеље
Прошле недеље
Овог месеца
Прошли месец
Укупно
3763
9552
3763
16853015
210734
325142
17633479

Visit the new site http://lbetting.co.uk/ for a ladbrokes review.

Copyright @ 2013 - РТВ ВРАЊЕ. Сва права задржана.