
Професор ликовне културе у врањској гимназији, академски сликар Александар Ђорђевић, изложиће своје радове у Галерији 110 у Сијетлу, САД. Реч је о међународној изложби која ће бити приређена од 5. до 28. јануара 2023. године.
Реч је о заједничкој изложби која ће окупити радове 13 сликара. Међу њима је и Врањанац Александар Ђорђевић, једини из Србије. До сарадње са групом уметника је дошло сасвим спонтано. Наиме, све је почело онлајн комуникацијом пре отприлике годину дана, а завршава се заједничком изложбом.
-Прво излагање у Сједињеним Америчким Државама. И пре саме изложбе занимљиво је искуство радити са неким ко, прво није из Србије, а затим није са тла Европе. Европа има неку своју традицију и своје неке постмодерне токове, а Американци су прича за себе и имају своју арт причу. Окренути су минимал-арту, дакле људи који имају једну другу перцепцију, углавном су то уметници школовани на факултетима уметности у Америци, и то је за мене највредније искуство, каже академски сликар Александар Ђорђевић.
Изложба истражује разнолик спектар постмодерног портрета, а кустос је Саундра Флеминг. Ђорђевић је послао три слике. Упознат је и са радовима осталих аутора, али не зна како ће то све заједно изгледати. Каже да су слични по сликарском сензибилитету, али не и стилу.
-Хтео сам да избегнем ону причу триптиха. То диптих и триптих, то је као неки класичан модел, од ренесансе до савремене уметности, и то је занимљив концепт, када свака слика може да буде самостална, а и као целина иду заједно. Моје слике нису триптих, али имају неку нит, повезане су. Повезује их однос према фигури, према фигурацији, према људском телу. Оно се увек провлачи кроз моје слике, није дефинисано, није неко конкретно, већ однос тела у простору, ентеријеру и тако даље, појашњава сликар.

Назив изложбе је Негативна способност: Уметник као исцелитељ.
-Сам назив говори доста. Када говоримо о стваралаштву, ми причамо углавном о уживању у сликарству, али то је аматерска прича. Уметност има своју конструкцију, али и деконструкцију, када ви сликате месецима и све то срушите за један дан. Финални производ јесте добар, али када дођете до њега то може бити мучно, појашњава аутор.
Његови радови у рецензији су издвојени, поред радова Керол Аделман Кенеди, и написано је да сликар представља “тела како се гомилају у Украјини.“ Ђорђевић каже да није стварао са идејом рата у Украјини, али да људске фигуре јесу доминантан мотив, и то је амерички критичар видео као неки симбол.
Радови врањског сликара су експресионистички, а од техника служи се уљаном и акрилик.
Већ је излагао у иностранству, а ради као професор Ликовне културе у врањској Гимназији. Каже да рад са децом мотивише и инспирише, јер је потребно стално пратити корак са временом.