Агенција за безбедност саобраћаја позива сва заинтересована физичка и правна лица да се до краја месеца пријаве за субвенционисану доделу заштитног рама за употребљавани трактор. Држава је за ове намене издвојила 125 милиона динара и биће субвенционисано 3.600 рамова.
На нашим локалним и некатегорисаним путевима углавном се возе стари трактори. Процене су да у Србији има око 100 хиљада трактора без заштитне кабине или рама. Једна од главних мера за смањење броја страдања услед превртања је уградња испитаних и одобрених заштитних структура односно рамова. Заштитни рам служи да пружи заштиту возача трактора приликом превртања.
– У последње три године имамо 74 погинула тракториста , који су били или путници или возачи. Уочили смо да у последње три година нема пада броја погинулих. Агенција је предложила меру и ми спроводимо кампању.У договору са министарством дошли смо до идеје да се определле средства како би се обезбедио одређени број заштитних структура чиме би се смањио борј погинулих – каже Владан Поповић, помоћник дирекотр Агенције за безбедност саобраћаја
Дражава је издвојила 125 милиона динара за субвенционисање заштитних рамова и тим новцем биће набављено 3.600 рамова. Грађани плаћају само таксу од 900 динара, а за сам рам субвенција је 100 посто.
– Грађани да до краја месеца поднесу захтев за субвенционисани заштитни рам за трактор. Влада Србије је објавила Уредбу о условима и начину доделе субвенционисаног заштитног рама за употребљавани трактор. У новембру је Агенција објавила позив на свом сајту. Важно је да се приступи сајту, где су све информације како да се поднесе захте – каже Радоје Јовановић начелник Службе за испитивање возила
Модели и типови трактора за које се врши субвенционисана додела рамова су ИМТ 533, ИМТ 539, ИМТ 540, ИМТ 542 и ИМТ 549.