
Од прошлог месеца, на Педагошком факултету у Врању ради Школа за мале истраживаче, кутак за млађе основце где они, кроз дружење и експерименте, сазнају многе ствари о свету који нас окружује. Тиме школарци на занимљив начин улазе у свет природних наука, а студенти добијају прилику за практичан рад.
Утисци након првог циклуса радионица, названог „Велика октобарска водена авантура“ изразито су позитивни, слажу се и предавачи и полазници Школе за младе истраживаче.
– Чуо сам да се раде занимљиви експерименти о води и много тога што је потребно за живот и мислио сам да и ја могу да будем део тога и научим нешто ново – каже Дарко Љубић, ученик 5. разреда ОШ “20. октобар“ у Власу.
Иако наоружани осмишљеним програмом и потребном опремом, покретачи идеје, професорке Љиљана Митић, Ана Спасић и Марија Дејковић су биле изненађене интересовањем деце.
– Замисао је била да окупимо десетак заинтересованих који су наклоњени природним наукама и који би имали могућност да истражују и експериментишу, а да то уједно буде и ваннаставна активност за наше студенте. Међутим, десило са да се, после најаве на вашој телевизији, јавио изузетно велики број деце, па нисмо физички у стању да све примимо и жао ми је због оних који су остали ускраћени за овакве активности – каже Марија Дејковић, асистент на катедри за методику наставе природе и друштва.
Школа за мале истраживаче се показала као пун погодак. Радионице су бесплатне, а воде их студенти завршне године Педагошког факултета, будући учитељи. Прва тема о води је малишанима пружила многа нова сазнања, али и им практично показала колико је важно да чувамо животну средину. Са друге стране, студенти, предавачи у овој школи, добијају прилику за практичан рад са децом, који им је био ускраћен у време пандемије коронавируса.
– Ово је баш нешто ново за мене јер експерименти нису нешто што се ради сваки дан и примењује у школи. Стварно је дивно искуство, а и деца су феноменална – описује досадашњи рад Жаклина Петровић, студент мастер студија на смеру за учитеље.
Од овог месеца креће и нови циклус радионица, а тема ће бити одређена у договору са полазницима и оним што њих највише интересује. Школа ће трајати до краја школске године, али је већ јасно да се ту неће стати.
– Нисмо очекивали да ће ово да нас одведе даље од школског програма за ђаке до 4. разреда, а одвело нас је у област хемије и физике и појмова попут гравитације, капиларних својстава, кондензације… Сама деца су нас водила и показало се да су научили много више од онога што је планирано – истиче Марија Дејковић.