
У овом делу године, бележи се повећан број незгода у којима ичествују возачи бицикала, мопеда и мотоцикала. Због тога је Министарство унутрашњих послова апеловало је на све учеснике у саобраћају да обрате посебну пажњу на возаче двоточкаша, а да они поштују ограничење брзине и друга правила о безбедности саобраћаја.
Са првим лепшим и топлијим данима, возачи двоточкаша извозе своје љубимце и у већој мери учествују у саобраћају. Међутим, истовремено, бележи се и повећан број незгода у којима они учествују.
Током 2022. године, у саобраћајним незгодама погинула су 42 возача мотоцикала и 18 возача мопеда, при чему су трећина погинулих возача мотоцикала и мопеда у Србији лица млађа од 30 година.
Такође, анализа саобраћајних незгода показује да се половина саобраћајних незгода догађа због неприлагођене брзине, као и да трећина погинулих није користила заштитну кацигу.
– Сви возачи мотоцикала и мопеда првенствено морају да носе заштитне хомологоване кациге. То је јако важно, јер то значи да је та кацига испитана и да може да издржи одређену јачину сила ако дође до саобраћајне незгоде – указује Никола Димитријевић, инжењер саобраћаја.
Возачи теретних и моторних возила требало би да обрате посебну пажњу на двоточкаше, јер се често дешава да због такозваних „мртвих углова“ или касног укључивања показивача правца, долази до фаталних последица.
Такође, и возачи двоточкаша би требало да строго воде рачуна о правилима саобраћаја, како не би угрозили своју и безбедност других учесника у саобраћају.
– Оно што често раде, а не би требало, је да претичу са десне стране, да не возе по разделној линији између аутомобила када су неке гужве, јер ту су буквално центиметри у питању. Ако развију већу брзину, угрожавају своју стабилност и управљање возилом, због чега и спадају међу најугроженије учеснике у саобраћају – наводи Димитријевић.
Наш саговорник истиче да би возачи двоточкаша морали да, током вожње, предвиде могуће опасне ситуације и максимално избегавају веће брзине које спадају у главни узрок саобраћајних несрећа.
То нарочито важи за јаче мотоцикле јер, како каже Димитријевић, код њих није проблем вожња, колико заустављање.