
Да ученици врањске Гимназије нижу успех за успехом није новина већ традиција. На недавно одржаном такмичењу талентованих ученика средњих школа, ученици Гимназије „Бора Станковић“ освојили су три прва, два друга и чак четири трећа места из наставних предмета. Разговарали смо са њима и чули њихове утиске након такмичења.
-Ја сам Анастасија Јовић, ученица сам четвртог разреда природно математичког смера и област из којег сам ја радила свој истраживачки рад јесте математика. Професорка Татјана највише је утицала јер је од прве године код нас створила љубав према математици и потреби да константно сазнајемо нешто ново, а Центар нам је дао простора да сами бирамо тему, истражујемо и пишемо истраживачки рад, речи су награђене ученице Анастасије Јовић.
-Ја сам радила истраживачки рад на тему угрожене животињске врсте Србије, и неко би рекао да је то јако опширна тема за истраживачке радове, али ја сам за свој рад освојила максималних 60 поена. Поред одлично истраженог рада, рекла бих да је жирију оставио утисак тај уметнички део мог рада, јер сам радила и дизајн новчаница на којима сам представила Орла крсташа, рекла је Емилија Арсић награђена ученица из географије.
-Моја тема је била типови личности и музичке преференције, а љубав према психологији сам препознао у другој години када сам и почео да је учим. Проматрао сам околину и своје вршњаке који су имали различите начине реаговања на одређене ситуације и слушали различиту музику. Желео сам да на неки начин проверим да ли постоји колерација између та два појма, казао је Богдан Илић награђени ученик.
-Ја сам Вук Обрадовић, ученик сам природно математичког смера, трећег разреда и моја тема је била употреба бета блокатора у лечењу хипертензије. Ово је тема коју сам ја обрађивао у истраживачкој станици „ Петници“ и сад сам је надоградио, а Културно – образовни центар нам пружа могућност да надограђујемо своја знања, истакао је Вук Обрадовић награђени ученик из биологије.
По речима професорки ових успешних ученика, рад са талентованом децом је инспиративан и причињава задовољство. Они нису захтевни већ самостални, а професори су ту да их усмеравају и пружају подршку у проширењу својих видика.
-Ја сам Страхиња Златановић, ученик сам другог разреда ИT смера и мој пројекат је био израда веб сајта на тему дигиталног насиља и заштити података на интернету. Сматрам да сам својим радом показао да информатика има добру страну уколико се покаже на прави начин, објашњава Страхиња Златановић награђени ученик из информатике.
-Ја сам Никола Радуловић други разред IT смера и радио сам истраживачки рад из математике. Када се боље размисли и уђе у суштину, онда схватимо да рад из математике може да буде нешто занимљиво и корисно. Мој рад је био шанса да се са неким сретнемо на улици и комисији се јако свидело, додаје Никола Радуловић награђени ученик из математике.
-Ја сам Лука Марковић, ученик четвртог разреда ИT смера и мој рад је био везан за вероватноће бацање јамба, кареа и трилинга у игри јамб. Мој ментор је била Дивна Пешић, а рад је био везан за праксу примене математике у дешавањима везаним за живот, објашњава Лука Марковић награђени ученик из математике.
Осим девет награда на такмичењу талентованих ученика, из Гимназије је Теодора Илић на Државном такмичењу из историје које се одржало у Пожаревцу, освојила друго место, њен друг Младен Тасић ученик другог разреда на такмичењу из психологије које се одржало у Нишу,освојио прво место.