На територији града Врања се у току једне календарске године оштети или украде од 100 до 200 саобраћајних знакова. То, са једне стране, представља велику опасност по безбедност људи, али и значајан трошак у градском буџету
ЈП „Урбанизам и изградња града Врања“ последњих недеља интензивно ради на уређењу хоризонталне и вертикалне саобраћајне сигнализације, што је у овом периоду важно првенствено због почетка школске године.
Ипак, одржавање и замена саобраћајних знакова се обавља редовно, током читаве године.
Дешава се да знакови страдају у саобраћајним незгодама, да буду мета иживљавања вандала, али и да буду украдени.
Користе се за разноразне намене, а познато је да су посебно популарни знакови изричитих наредби и знакови обавештења који су округлог облика, па служе, између осталог, и као плотне за импровизоване пећи на којима се пеку паприке за ајвар.
Како сазнајемо, неки овдашњи домаћини показују посебну креативност у коришћену јавне имовине.
– Ми смо пре неколико година у једном селу поред Врања, нећу да га именујем, на једној приватној парцели, нашли цео шпалир за виноград, направљен од стубова за саобраћајне знакове.
На овај начин се утиче на безбедност у саобраћају, јер свашта може да се деси на том делу где недостају саобраћајни знаци – каже извршни директор „Урбанизма“ Дејан Станојевић.
Са друге стране, крађа и оштећење саобраћајне сигнализације представља и значајан трошак у градском буџету јер, замена и постављање сваког новог саобраћајног знака кошта око 80 хиљада динара, наводи наш саговорник.
„Ја апелујем на наше суграђане да чувају вертикалну и хоризонталну саобраћајну сигнализацију и да се према њој понашају једнако као и према својој приватној имовини.
У сваком случају грађани Врања пуне локални буџет, тако да свако оштећење и сваку крађу плаћамо сви ми – поручује Станојевић.
Хоризонтална сигнализација је обновљена најпре у зонама школа на територији града, тренутно ради се и на другим пунктовима у граду и неким сеоским насељима, што би требало да буде завршено до краја године.
Што се семафора тиче, Станојевић каже да је ове године мање проблема са кваровима и оштећењима и додаје да је тенденција да се све више раскрсница регулише кружним токовима уместо светлосне сигнализације.