Готов пројекат за петљу Врањска Бања, у плану нова локација. Градиће се и три моста, затражена зелена дозвола

Путеви Србије поднели су ресорном министарству захтев за одлучивање о потреби израде студије о процени утицаја на животну средину пројекта петље Врањска Бања, како преноси портал Е-капија.

Према идејном пројекту који је израдио Институт за путеве ад Београд, у плану је градња денивелисање раскрснице Врањска Бања, типа „труба“ са пуним програмом веза, на аутопуту А1 (Е-75) Београд – Ниш – граница са Северном Македонијом, деоница Владичин Хан – Доњи Нерадовац.

У образложењу се наводи да је планирана петља Врањска Бања у функцији везе Врањске Бање, сада од националног, а у перспективи и међународног туристичког значаја, као и везе постојећег државног пута другог Б реда бр. 442 и Криве Феје, са изграђеном деоницом аутопута.

Посредно, петља ће повезати и водоакумулацију Првонек и скијалиште Бесна Кобила преко пута IIБ-442 .

Напомиње се да се актуелна веза Врањске Бање са Врањем и аутопутем остварује прелазом магистралне пруге у нивоу и прелазом преко Јужне Мораве старим челичним мостом чији профил дозвољава само наизменично коришћење по смеровима јер садржи једну возну траку.

Траса аутопута А-1 на локацији будуће петље са налази у опруженој „С“ кривини са међуправцем од око 300м. Рачунска брзина деонице аутопута је 120 km/h. Профил садржи по две возне и по једну зауставну траку, укупне ширине једног коловоза 10.70 м са разделним појасом од 4м.

С обзиром да је аутопут са комерцијалном експлоатацијом у затвореном систему наплате путарине, и на овој петљи је предвиђен простор за смештај објеката наплате путарине.

Рампе петље су развијане у скромним просторним условима, смештеним у меандру реке Јужне Мораве са расположивим простором од око 270 м између изграђене деонице аутопута и речног корита.

Оријентација директних и полудиректних рампи је таква да одговара дистрибуцији саобраћајног оптерећења на укрсне правце.

Веза петље са постојећом путном мрежом оствариће се преко кружне раскрснице са
Улицом Краља Петра Првог Ослободиоца, а дужина везе је приближно 1,4 км.

У пројекту се наводи да су значајне препреке на овом делу трасе река Јужна Морава , троколосечна магистрална пруга Београд – Младеновац – Лапово – Ниш – Прешево – државна граница – (Табановце) и непосредно уз пругу и пут IIБ-442.

Додаје се и да је локација петље условила измештање паралелног некомерцијалног пута IIА-258 који је вођен непосредно уз трасу аутопута А-1. Дужина измештања овог пута је приближно 0,9 км.

Надаље, стоји у документу, у складу са природом препрека , трасом доминирају тримоста – у рампи петље изнад аутопута, преко корита Јужне Мораве и преко пруге и пута IIБ-442.

Мостови преко Јужне Мораве и преко пруге, укупне дужине 300 метара, пројектовани су као континуалне и претходно напрегнуте конструкције са монтажним носачима и армирано бетонском плочом.

План градње петље Врањска Бања актуелан је већ више од деценије, али реализација никако да крене, углавном због тежине пројекта и финансијског аспекта посла.

Извор: Е-капија

Please follow and like us:
Друштво