Образовање

Образовање

Професор разредне наставе Миомир Дејановић, познатији као МиДеј, нашао се у рубрици Најбоље из Србије на сајту председника државе.

Каже да је ово признање још један доказ за њега да то што ради вреди и додатан подстрек за даље усавршавање.

Миомир Дејановић већ четврт века бави се позивом учитеља.

За свој рад добио је бројна признања, а међу последњима је и похвала са самог врха државе.

То што је његов рад представљен на сајту председника Србије за њега представља велику част.

''То је за мене још један доказ да оно што радим вреди, ако је представљено на једном таквом месту, то је начин да вест о мојим успесима допре до шире јавности. Ја се 25 година бавим предано својим послом и признања стижу, и кад неко уочи и на тај начин укаже признање мојим континуираним успесима које остварујем са децом, то ме подстиче да стално и убудуће надмашујем самога себе. Трудићемо се са ђацима да будемо још бољи, успешнији, да  увек стварамо нешто ново и оригинално, јер смо моји ђаци и ја Србији такви најкориснији и најпотребнији", каже Миомир Дејановић, учитељ у ОШ Светозар Марковић.

Дејановић наглашава да му посао учитеља дозвољава да се ''размахне'', да своје идеје пренесе на наставу, а као наставно средство често користи и стрип, а љубав према стрипу пренео је и на своје ученике.

Када је проглашен за једног од најбољих едукатора Србије 2017. године новчани део награде је искористио да штампа збирку дечјих и својих едукативних стрипова под насловом „Да ти нацртам!“.

Тако се са својим ученицима нашао у истој књизи.

Миомир Дејановић добитник је и других награда и признања за учитељски рад.

Између осталих, ту су и титула Најбољи наставник на просторима бивше Југославије која му је додељена 2019. године.

Добио је многа домаћа и међународна признања, а радна биографија Миомира Дејановића налази се у Лексикону стваралаца у образовању који обележавају српску просвету.

Питали смо учитеља шта је тајна успеха учитељског позива.

Дејановић објашњава: ''Не постоји готов рецепт за то. Сваки наставник и учитељ мора да нађе пут до дечјег срца и да, као што смо рекли, воли свој посао".

Он наглашава да је најтежи део посла онај невидљиви, тачније припрема за сам час и да она, уколико желите да у учионици постигнете резултате, захтева много одрицања.

Учитељ Дејановић преузео је нову генерацију првака, који су одушевљени учитељем и радом са њим.

„Без креативних и свестраних учитеља, нема свестраних и креативних ученика. За сваког ученика је веома битан ментор, који га бодри и јача му вољу да истраје. Школе су пуне надарених ученика, само је потребно открити их и стрпљиво радити на неговању њихових талената'', поручује учитељ Дејановић.

Последњи пут измењено понедељак, 07 децембар 2020 13:57

Док су учионице празне због опасности од коронавируса, ученици наставу прате преко интернета, изузев основаца од првог до четвртог разреда.

Пандемија корона вируса донела је велике промене у свим областима, па и образовању.

Откако су школе затворене, настава се преселила у Гугл учионице, са чиме су се по први пут сусрели многи ученици, родитељи, па и професори.

Иванка Станковић, професорка физике у врањској Гимназији каже: „За мене је ово откровење, мислим на могућности које нам даје онлајн настава. Ја сам лично задовољна, а мислим да су и ђаци овим начином рада. Зато што нам овај вид наставе пружа динамичнији час. На панелу отварамо различите презентације, симулације, клипове. Тако да час има једну устаљену динамику и то ученицима држи пажњу".

По њеним речима, ученицима је екран природно окружење, организација је брза, све време учествују интерактивно, све време су поред екрана и сконцентрисанији су.

Али се ученици трећег шест одељења нису баш у потпуности сложили са професорком, у смислу да су им предавања добра али да им недостаје дружење.

„Оно што је лакше за нас је то што немамо обавезу да се спремамо за школу већ сам само прешао са кревета на фотељу. Али мислим да је боља школа уживо где се сви дружимо. Овде онлајн сам ипак сам. Ја сам више за оно што је било раније", каже Вукота.

„Мислим да сада када радимо преко онлајн платформе имамо више обавеза него што смо имали када смо ишли у школу. Имамо одређене рокове", објашњава Анђа.

Нема неке разлике што се тиче одговарања. Слично је било и док смо ишли у школу“, додаје Софија.

Неки професори су, по речима ученика, приступачнији, неки мало мање.

Данило је јасан: „Са млађим професорима имамо одличну комуникацију али са старијим не“.

Миња додаје: „Углавном се слажемо са свима, са некима мање са некима више. И можемо функционисати и овако преко онлајн наставе“.

 

 

 

Последњи пут измењено четвртак, 03 децембар 2020 14:18

Еко решење „Канта Микрочитач“, школског тима ''Еко Петошколци'', ОШ „Светозар Марковић“ из Врања – постало је пети финалиста овогодишњег Школског климатског изазова.

Ово онлајн такмичење окупило је 30 основаца који су имали прилику да осмисле креативна еколошка решења програмирањем микро бит уређаја и израдом прототипа решења од рециклажних материјала.

Ученици су одговорили изазову и тако се пласирали међу пет најбољих, а своју идеју представили су и на такмичењу Климатон, где су заузели сјајно пето место.

''Канта Микрочитач'', идејно решење ученика основне школе ''Светозар Марковић'' изазвала је велику пажњу на овогодишњем Школском климатском изазову и пласирала их у само финале такмичења.

Тим који чине Вила Станковић, Лука Ордић и Матеја Ристић нашао се међу пет најуспешнијих.

Информатика и савремене технологије на овај начин стављене су у функцију екологије, а још већи је успех што је реч о тиму који чине ученици четвртог и петог разреда који су се сами пријавили за ово такмичење.

''На часовима информатике смо учили да програмирамо микро бит. Тим знањем смо учествовали на овим такмичењима и пројекат нам је био да интегришемо микро бит на канту и да он броји отварања канте, да видимо да ли људи поштују природу или загађују околину", каже Лука Ордић, ученик петог разреда ОШ Светозар Марковић.

''Није било толко тешко као што смо мислили и много је значајно за природу тако да би деца и старији људи бацали смеће у канту, а не у природу", јасан је Матеја Ристић, ученик петог разреда.

Сви финалисти су победници овогодишњег климатског изазова. Тимови ће бити награђени микро бит уређајима, ваучерима за похађање едукативних програма електронике и прогрмирања, књигама приручницима.

Своју идеју ученици пете школе представили су и на такмичењу Климатон где су заузели сјајно пето место.

''Били смо и на другом такмичењу, Климатон и наша идеја је да сви користе ту канту у свим градовима и државама и ту смо идеју представили на овом такмичењу. Ми смо били најмлађи на том такмичењу и добили смо пуно похвала", објашњава Вила Станковић ученица четвртог разреда ОШ Светозар Марковић.

Њихова сарадница на овом подухвату била је и ученица Јована Стојичић из Београда, а такмичење се одвијало онлајн на зум платформи.

Деца се на овај начин припремају и усавршавају у примени нових технологија, уче да дизајнирају, користе своју креативност и нове технологије.

Тијана Ђокић, директорка ОШ Светозар Марковић истиче: ''Ово је велики успех за нашу школу и за њих саме с обзиром да смо се нашли у овој ситуацији у каквој јесмо, просто није уобичајено, није очекивано да се ученици на тај начин пријављују и да желе да учествују на таквим панелима и на тако дугим обукама које претходе самом финалу, тако да самим тим они су за мене победници. Ово је јако значајно за нашу школу и за њих саме зато што ће преносити своја знања и својим вршњацима јер ту се учи о неким новим начинима рада, учи се о начинима рада кроз онлајн наставу примењује се нова терминологија и мислим да им одлично иде".

Ово није први пут да ученици ''пете'' школе на челу са професором информатике, Сашом Ристићем, остварују сјајне резултате из области информатике и програмирања, а подсећамо, били су међу најуспешнијима и на Светском такмичењу роботике прошле године.

Последњи пут измењено понедељак, 30 новембар 2020 16:22

За ученике од петог до осмог разреда основних школа и за средњошколце данас је почела да се одвија онлајн настава.

Нижи разреди од првог до четврог разреда настављају са уобичајеним радом, рекла је у изјави за Радио телевизију Врање заменица градоначелника Зорица Јовић.

Погоршана епидемиолошка ситуација утицала је на доношење одлуке да се настава до даљњег одвија на даљину.

Уредбом Владе Републике Србије предвиђена је и измена наставног плана и програма. Све школе су већ у петак добиле упутства за реализацију наставе.

"Упутством Министарства просвете дате су инструкције како да се одвија настава и што се тиче теоријског дела и када су у питању одговарања, тестови, писмени задаци, практична и блок настава. Оно на чему се инсистира  од стране ресорног министарства и струке је да се највећа пажња посвети напредовању ученика како би се постигли резултати предвиђени наставним планом и програм. Уколико наставник не стигне да оцени све ученике због болести детета или других оправданих разлога, дата је могућност да ти ученици могу да остану неоцењени на крају овог полугођа", објашњава Зорица Јовић, заменица градоначелника.

На територији града Врања повећава се број ученика и професора који су оболели од короне, потврдила је Јовићева.

"Што се тиче просветних радника у основним школама је већи број оболелих наставника него у средњим. На територији Врања тренутно је оболело 15 ученика основних школа и 17 наставника а у средњим школама 5-оро професора и 15 ученика је позитивно на ковид 19.То су подаци којма тренутно располажемо", каже наша саговорница.  

Нижи разреди од првог до четврог разреда настављају са уобичајеним радом уз поштовање епидемиолошких мера, каже Јовићева и апелује на све ученике да воде рачуна, да држе дистанцу и да наставе да носе маске како би се спречило ширење вируса. Она је додала да се тренутно обављају радови у основним школама у Тибужду и Ратају како би се створили што бољи услови за боравак ученика.

Последњи пут измењено понедељак, 30 новембар 2020 15:21

Без креативних и свестраних учитеља нема свестраних и креативних ученика, написано је на сајту „Најбоље из Србије“, председника републике у делу у ком он представља успешне, креативне, иновативне идеје, људе и пројекте, дакле све оно што на најбољи начин представља Србију. Већ други пут у кратком временском периоду, наилазимо на текст о Врању и Врањанцу.

Овога пута реч је о учитељу Миомиру Дејановићу МиДеју, који већ 25 година ради у ОШ „Светозар Марковић“.  

На сајту „Најбоље из Србије“ пише:

Миомир МиДеј Дејановић већ четврт века бави се позивом учитеља. У врањској ОШ „Светозар Марковић“ дружи се са ученицима и како каже, много је научио о деци и од деце, али се пре свега труди да ђацима пренесе сво знање које основношколско образовање треба да им пружи. Наглашава да се труди да буде учитељ каквог би и сам волео да има да је ђак – а то је учитељ који је спреман да се уздигне до нивоа детета и да са децом живи у истом свету.

„Посао учитеља обједињује већину мојих интересовања, допушта ми да се размахнем. Волим да пишем, да цртам едукативне стрипове и илустрације, да израђујем кратке образовне филмове, али и да та своја интересовања преносим на младе. Срећом, оно што је занимљиво мени, занимљиво је и ученицима. Лепо је радити и разговарати са децом, јер покрећу теме које су много занимљивије и ведрије од тема којима се баве одрасли. Највише волим да важне поруке деци преносим кроз стрип и кроз игру, јер им је то блиско и значајно повећава њихово учешће у наставном процесу. Ученици памте часове у којима учествују, уживају у њима“, прича учитељ Дејановић.

Љубав према стрипу пренео је и на своје ученике, а стрип применио и у настави. „Стрип у настави личи на игру, на забаву, а у ствари на ефектан и ефикасан начин омогућава да се кроз спој текста и цртежа понуђени наставни садржаји брже уче и дуже памте. Стрип децу оплемењује на забаван начин, јер се кроз стрип ненаметљиво преносе драгоцене животне поруке“, износи своје богато искуство у настави учитељ Дејановић.

Учитељ Дејановић наглашава да је стваралаштво највиши домет знања и да ће зато своје ученике и убудуће непрестано подстицати да и они стварају, како би доживели лепоту стварања. Наравно, мотивисаће их и личним примером.

„Без креативних и свестраних учитеља, нема свестраних и креативних ученика. За сваког ученика је веома битан ментор, који га бодри и јача му вољу да истраје. Школе су пуне надарених ученика, само је потребно открити их и стрпљиво радити на неговању њихових талената. Деци поручујем да раде упорно и с љубављу, јер само из љубави настају узвишена дела. По мени, уметност је све оно што човек створи из љубави, а не из користољубља. Новац ионако временом губи вредност, а људска дела трају“, завршава своју причу Миомир МиДеј Дејановић.

Цео текст као и богату биографију и које је све награде освојио учитељ МиДеј, можете да прочитате на: https://www.predsednik.rs/lat/pres-centar/najbolje-iz-srbije/bez-kreativnih-i-svestranih-ucitelja-nema-svestranih-i-kreativnih-ucenika

НАЈНОВИЈИ ТВИТОВИ

Прва радна искуства на пучини тржишта рада за младе људе - Радио Телевизија Врање https://t.co/cNw6cRcfOH via… https://t.co/MB9QI6MJgF
,,Ана Карењина''наjбоља представа 41. Бориних позоришних дана - Радио Телевизија Врање https://t.co/HzbSUyvlTu via… https://t.co/KxH6hGr13w
''64'' – савремена прича о породици која се ломи под теретом очекивања - Радио Телевизија Врање… https://t.co/kXTmkCME4q
Follow RTV Vranje on Twitter