Образовање

Образовање

Висока школа за пословну економију и предузетништво, Центар за студије на даљину Врање, овај зимски семестар успешно приводи крају.

Упркос изазовима у образовању и настави које је са собом донела епидемија вируса ковид 19, они су задовољни постигнутим и очекују још боље резултате у наредној години.

Готово читаву годину обележило је студирање на даљину, што за Високу школу за пословну економију и предузетништво, Центар за студије на даљину Врање, није представљало проблем.

Њихови студенти оспособљени су за онлајн учење, а факултет нуди све техничке и кадровске могућности како настава не би трпела.

''Ми смо током зимског семестра, као и сви други факултети, кренули са редовним активностима, да би након погоршања епидемиолошке ситуације у земљи прешли на потпуно онлајн студирање. Студенти студијских програма прате студије путем платформе, где могу да се улогују, добили су своје корисничко име, лозинку. Такође, на сајту школе су постављена видео предавања и видео презентације. Сваки предметни професор за свој предмет снима у сесијама за сваку област предавања, након тога студенти се путем платформе и мејла обавештавају да могу погледати те видео презентације и видео предавања на сајту школе. Након тога се раде и тестови самопровере знања, како би утврдили да ли су студенти активни током студирања. Сви знамо да се колоквијуми и испити по Закону о високом образовању полажу искључиво у седишту високошколске установе, тако да закон поштујемо, као и препоруке, ту није дошло до измена, а сада радимо проверу знања кроз тестове, писање истраживачких радова, есеја из различитих области", каже проф. др Милош Николић, менаџер ДЛС ПЕП Центра Врање.

Начин полагања испита у јануарском року још увек је неизвестан, али се управа факултета нада да ће се испити полагати традиционално, директно у контакту професора и студената.

''Ја се надам да уколико ове мере дају резултате, а видимо да постепено дају, да ћемо можда моћи да реализујемо традиционалан начин полагања испита, са неким малим закашњењем од десетак дана, рецимо крајем јануара да крене испитни рок, уз строго поштовање епидемиолошких мера", објашњава Николић.

Наглашава да су поносни на чињеницу да су упркос пандемији задржали све повластице намењене студентима и да ће се трудити да у наредним годинама буду још бољи.

Он је свим суграђанима честитао предстојеће празнике, уз жељу да у миру и благостању у кругу породице дочекају Нову, 2021. годину.

 

Последњи пут измењено четвртак, 17 децембар 2020 14:07

Настава на Педагошком факултету тренутно се одвија искључиво онлајн, рекао је декан, професор доктор Зоран Момчиловић.

Он истиче да су се они одлично снашли од почетка пандемије и да су несметано реализоване све досадашње активности.

С обзиром на све већи број новозаражених све установе, па тако и васпитно образовне прилагодиле су рад новонасталој ситуацији и новим мерама републичког Кризног штаба.

''Ми смо ево већ пола месеца како смо прешли на онлајн наставу. Основна идеја на колегијуму на Универзитету са ректором и у ректорату са свим деканима факултета нишког Универзитета, била је да се декани определе како ће изводити наставу, у зависности од услова које поседују. Овај факултет, ја сам то већ и говорио, има услове за комбиновани начин рада, имамо добре просторне могућности, међутим с обзиром да је пандемија у успону, ја сам препоручио сарадницима и студентима да се искључиво ове две недеље настава одвија онлајн", каже проф. др Зоран Момчиловић.

Сви професори и сарадници су у потпуности обучени за рад у новонасталим околностима, чак су одржане и две додатне информатичке обуке, технички капацитети су задовољавајући, тако да за сада нема никаквих сметњи приликом реализације свих активности на факултету.

''Забрињавајуће је једино то што не можемо да предвидимо како ће све ићи убудуће, али пратимо препоруке и поштујемо мере,'' рекао је декан факултета.

''Та онлајн настава дала је нека искуства. Постоје неке позитивне ствари у томе, да људи могу да комуницирају на даљину, да прате, да буду у сталном контакту са професорима и ми смо сада на путу да направимо једно одељење и убрзано то радимо, првенствено због Неготина, одељење праћења наставе на даљину, обезбедили смо просторе, почели смо да опремамо пратећом техничком структуром".

Мора да се изађе из оквира традиционалне наставе наглашава Момчиловић и додаје да је виртуелни свет закорачио много дубље у наш рад и живот него што је то ико очекивао.

Упис је завршен на сва три нивоа студија, а у наредном периоду у плану је отварање и нових смерова на основним и нових модула и смерова на докторским студијама, најављује декан.

 

Последњи пут измењено уторак, 08 децембар 2020 14:21

Професор разредне наставе Миомир Дејановић, познатији као МиДеј, нашао се у рубрици Најбоље из Србије на сајту председника државе.

Каже да је ово признање још један доказ за њега да то што ради вреди и додатан подстрек за даље усавршавање.

Миомир Дејановић већ четврт века бави се позивом учитеља.

За свој рад добио је бројна признања, а међу последњима је и похвала са самог врха државе.

То што је његов рад представљен на сајту председника Србије за њега представља велику част.

''То је за мене још један доказ да оно што радим вреди, ако је представљено на једном таквом месту, то је начин да вест о мојим успесима допре до шире јавности. Ја се 25 година бавим предано својим послом и признања стижу, и кад неко уочи и на тај начин укаже признање мојим континуираним успесима које остварујем са децом, то ме подстиче да стално и убудуће надмашујем самога себе. Трудићемо се са ђацима да будемо још бољи, успешнији, да  увек стварамо нешто ново и оригинално, јер смо моји ђаци и ја Србији такви најкориснији и најпотребнији", каже Миомир Дејановић, учитељ у ОШ Светозар Марковић.

Дејановић наглашава да му посао учитеља дозвољава да се ''размахне'', да своје идеје пренесе на наставу, а као наставно средство често користи и стрип, а љубав према стрипу пренео је и на своје ученике.

Када је проглашен за једног од најбољих едукатора Србије 2017. године новчани део награде је искористио да штампа збирку дечјих и својих едукативних стрипова под насловом „Да ти нацртам!“.

Тако се са својим ученицима нашао у истој књизи.

Миомир Дејановић добитник је и других награда и признања за учитељски рад.

Између осталих, ту су и титула Најбољи наставник на просторима бивше Југославије која му је додељена 2019. године.

Добио је многа домаћа и међународна признања, а радна биографија Миомира Дејановића налази се у Лексикону стваралаца у образовању који обележавају српску просвету.

Питали смо учитеља шта је тајна успеха учитељског позива.

Дејановић објашњава: ''Не постоји готов рецепт за то. Сваки наставник и учитељ мора да нађе пут до дечјег срца и да, као што смо рекли, воли свој посао".

Он наглашава да је најтежи део посла онај невидљиви, тачније припрема за сам час и да она, уколико желите да у учионици постигнете резултате, захтева много одрицања.

Учитељ Дејановић преузео је нову генерацију првака, који су одушевљени учитељем и радом са њим.

„Без креативних и свестраних учитеља, нема свестраних и креативних ученика. За сваког ученика је веома битан ментор, који га бодри и јача му вољу да истраје. Школе су пуне надарених ученика, само је потребно открити их и стрпљиво радити на неговању њихових талената'', поручује учитељ Дејановић.

Последњи пут измењено понедељак, 07 децембар 2020 13:57

Док су учионице празне због опасности од коронавируса, ученици наставу прате преко интернета, изузев основаца од првог до четвртог разреда.

Пандемија корона вируса донела је велике промене у свим областима, па и образовању.

Откако су школе затворене, настава се преселила у Гугл учионице, са чиме су се по први пут сусрели многи ученици, родитељи, па и професори.

Иванка Станковић, професорка физике у врањској Гимназији каже: „За мене је ово откровење, мислим на могућности које нам даје онлајн настава. Ја сам лично задовољна, а мислим да су и ђаци овим начином рада. Зато што нам овај вид наставе пружа динамичнији час. На панелу отварамо различите презентације, симулације, клипове. Тако да час има једну устаљену динамику и то ученицима држи пажњу".

По њеним речима, ученицима је екран природно окружење, организација је брза, све време учествују интерактивно, све време су поред екрана и сконцентрисанији су.

Али се ученици трећег шест одељења нису баш у потпуности сложили са професорком, у смислу да су им предавања добра али да им недостаје дружење.

„Оно што је лакше за нас је то што немамо обавезу да се спремамо за школу већ сам само прешао са кревета на фотељу. Али мислим да је боља школа уживо где се сви дружимо. Овде онлајн сам ипак сам. Ја сам више за оно што је било раније", каже Вукота.

„Мислим да сада када радимо преко онлајн платформе имамо више обавеза него што смо имали када смо ишли у школу. Имамо одређене рокове", објашњава Анђа.

Нема неке разлике што се тиче одговарања. Слично је било и док смо ишли у школу“, додаје Софија.

Неки професори су, по речима ученика, приступачнији, неки мало мање.

Данило је јасан: „Са млађим професорима имамо одличну комуникацију али са старијим не“.

Миња додаје: „Углавном се слажемо са свима, са некима мање са некима више. И можемо функционисати и овако преко онлајн наставе“.

 

 

 

Последњи пут измењено четвртак, 03 децембар 2020 14:18

Еко решење „Канта Микрочитач“, школског тима ''Еко Петошколци'', ОШ „Светозар Марковић“ из Врања – постало је пети финалиста овогодишњег Школског климатског изазова.

Ово онлајн такмичење окупило је 30 основаца који су имали прилику да осмисле креативна еколошка решења програмирањем микро бит уређаја и израдом прототипа решења од рециклажних материјала.

Ученици су одговорили изазову и тако се пласирали међу пет најбољих, а своју идеју представили су и на такмичењу Климатон, где су заузели сјајно пето место.

''Канта Микрочитач'', идејно решење ученика основне школе ''Светозар Марковић'' изазвала је велику пажњу на овогодишњем Школском климатском изазову и пласирала их у само финале такмичења.

Тим који чине Вила Станковић, Лука Ордић и Матеја Ристић нашао се међу пет најуспешнијих.

Информатика и савремене технологије на овај начин стављене су у функцију екологије, а још већи је успех што је реч о тиму који чине ученици четвртог и петог разреда који су се сами пријавили за ово такмичење.

''На часовима информатике смо учили да програмирамо микро бит. Тим знањем смо учествовали на овим такмичењима и пројекат нам је био да интегришемо микро бит на канту и да он броји отварања канте, да видимо да ли људи поштују природу или загађују околину", каже Лука Ордић, ученик петог разреда ОШ Светозар Марковић.

''Није било толко тешко као што смо мислили и много је значајно за природу тако да би деца и старији људи бацали смеће у канту, а не у природу", јасан је Матеја Ристић, ученик петог разреда.

Сви финалисти су победници овогодишњег климатског изазова. Тимови ће бити награђени микро бит уређајима, ваучерима за похађање едукативних програма електронике и прогрмирања, књигама приручницима.

Своју идеју ученици пете школе представили су и на такмичењу Климатон где су заузели сјајно пето место.

''Били смо и на другом такмичењу, Климатон и наша идеја је да сви користе ту канту у свим градовима и државама и ту смо идеју представили на овом такмичењу. Ми смо били најмлађи на том такмичењу и добили смо пуно похвала", објашњава Вила Станковић ученица четвртог разреда ОШ Светозар Марковић.

Њихова сарадница на овом подухвату била је и ученица Јована Стојичић из Београда, а такмичење се одвијало онлајн на зум платформи.

Деца се на овај начин припремају и усавршавају у примени нових технологија, уче да дизајнирају, користе своју креативност и нове технологије.

Тијана Ђокић, директорка ОШ Светозар Марковић истиче: ''Ово је велики успех за нашу школу и за њих саме с обзиром да смо се нашли у овој ситуацији у каквој јесмо, просто није уобичајено, није очекивано да се ученици на тај начин пријављују и да желе да учествују на таквим панелима и на тако дугим обукама које претходе самом финалу, тако да самим тим они су за мене победници. Ово је јако значајно за нашу школу и за њих саме зато што ће преносити своја знања и својим вршњацима јер ту се учи о неким новим начинима рада, учи се о начинима рада кроз онлајн наставу примењује се нова терминологија и мислим да им одлично иде".

Ово није први пут да ученици ''пете'' школе на челу са професором информатике, Сашом Ристићем, остварују сјајне резултате из области информатике и програмирања, а подсећамо, били су међу најуспешнијима и на Светском такмичењу роботике прошле године.

Последњи пут измењено понедељак, 30 новембар 2020 16:22

НАЈНОВИЈИ ТВИТОВИ

У изради план Генералне регулације зоне 3 - Доње Врање - Радио Телевизија Врање https://t.co/LFC4wbqWjz via… https://t.co/erBIQ5QyeX
Школарци дођите у Библиотеку, стигли су најпопуларнији наслови - Радио Телевизија Врање https://t.co/rAMGpTDivc via… https://t.co/XQVaSK6pKJ
Сусрети села открили младе таленте - Радио Телевизија Врање https://t.co/vmZrSEGSeD via @tripplesworld https://t.co/xcpEGaVx5f
Follow RTV Vranje on Twitter