Образовање

Образовање

Група од десет студената Педагошког факултета из Сомбора борави у Врању, док је десет врањских студената у Сомбору, у оквиру размене која је предвиђена споразумом два факултета.

Ово је први пут да студенти педагошких факултета са крајњег севера и југа могу да се упознају са методама рада својих колега који су територијално удаљени. Студенти Педагошког факултета из Сомбора су први пут у Врању, а оваква размена посета, али и искустава ће им много значити како би унапређивали свој рад. Кажу да има малих разлика у самој настави и раду два факултета, а да су веће културолошке и традиционалне разлике.

‘’Ово је идеја коју смо ми покренули са Педагошким факултетом у Сомбору, јер смо ми и до сада имали јако плодну сарадњу која се остваривала пре свега на научном и стручном плану са колегама из Сомбора у оквиру различитих међународних пројеката, па смо дошли на идеју да, поред сарадње наставника, омогућимо и студентим такву врсту контаката, како бисмо обогатили и употпунили њихов студентски живот. Ово је и прилика да популаризујемо свој град и учитељску професију,’’ каже Драгана Станојевић, деканица Педагошког факултета.

‘’Мислим да та енергија која се ствара између студената и професора је невероватна. Верујем да ћемо имати прилике да и надаље сарађујемо, да имамо неке нове заједничке пројекте и тако би студенти били мотивисани да раде више и сигурна сам да би били још бољи учитељи,’’ додаје Анђела Протић, сарадник на факултету.

Размена ће трајати целе недеље, а осим наставе, студенти се упознају и са културним и духовним наслеђем овог краја.

‘’Енергично, осети се тај османски дух овде, док је код нас утицај аустроугарске осетан. Осети се и тај дух по причању и тај пејзаж који нас окружује. Што се факултета тиче, ми више имамо природне науке на првим годинама студирања и у томе је разлика у раду на факултету, док су методике сличне,’’ каже студенткиња Кристина Перић Серенчер.

‘’Факултет је јако лепо уређен, супер је организован, смештај у ученичком дому је такође фантастичан, у Врању смо посетили Пржар, пејзажи су јако специфини, обишли смо и улице са кафићима, Дом војске, музеј кућу Боре Станковића и манастире. С обзиром да нико није био у Врању сви смо јако одушевљени,’’ додаје Иван Несеш. 

‘’Срећна сам што смо баш ми добили ту прилику да први гостујемо у Врању на Педагошком факултету. Доста тога смо обишли и разменили искуства са колегама, упознали смо се са професорима, постоји много разлика између предавања, али и доста сличних ствари које нас будуће учитеље и просветне раднике повезују,’’ закључује Исидора Герић.

 Сарадња на свим нивоима ће се наставити у наредном периоду, а како кажу на Педагошком факултету трудиће се да и убудуће припремају занимљиве активности за студенте.

 

Последњи пут измењено среда, 11 мај 2022 14:17

Са циљем да постану активни учесници заједнице, малишани предшколске установе Наше дете у оквиру нових основа програма предшколског васпитања и образовања посећују јавне и приватне установе и институције у граду и упознају се са њиховим радом.

Деца из вртића Дечја радост данас су посетила библиотеку. Они су се и овде информисали о свему што их занима, питали, разгледали, поразговарали.

Вођени новим основама програма, васпитачи прате потребе деце и у складу са истим планирају где ће даље децу одвести.

''Ми у предшколској установи радимо нове основе програма Године узлета, где је акценат стављен на децу, на њихова интересовања и истраживања. Ми као васпитачи смо увек ту да помогнемо у сваком погледу, али то радимо на један ненаметљив, али врло поуздан начин. Ми охрабрујемо дечје активности и то је оно што разликује нове основе програма. Ми смо и вођени дечјим интересовањима дошли данас овде, деца су сама хтела да виде библиотеку,'' каже Taња Стаменковић, васпитачица ПУ Наше дете.

Деца су са одушевљењем разгледали дечје, али и наслове за одрасле, обишли све просторије библиотеке и упознали се са оним што они раде.

 

Последњи пут измењено среда, 11 мај 2022 14:29

Почело је тестирање деце за упис у први разред основне школе. То је део регуларне процедуре и састоји се од разговора са  педагогом  или психологом. Школски педагози поручују да  тест није страшан и да детету свакако не би требало стварати стрес око тога. 

Полазак у први разред представља значајну прекретницу у животу сваког детета. Како је ово велика промена за њих, потребно је да се деца охрабре и увере да ће им полазак у школу донети доста лепих тренутака. Од подршке родитеља, учитеља и психолога у великој мери зависи на који начин ће дете доживети полазак у први разред основне школе и да ли ће на самом старту прихватити новонастале обавезе. Задатак педагога и психолога је да процене дететову зрелост тј. да ли је дете спремно за полазак у школу.

''Тестирање подразумева разговор са дететом. Процењује се емоционална зрелост детета , односно спремност детета да буде одвојено од породице и предстојеће обавезе, социјална зрелост детета ,тј. спремност детета да се понаша на одређени начин који се подразумева у школи, али и да ли може да успостави контакт са вршњацима  и когнитивна зрелост детета када се процењује  на који начин дете опажа околину, начин на који говоре, која су им интересовања, као и да ли имају способност логичког мишљења. Резултате не види нико осим стручне службе и они служе за лакше формирање одељења и уједначавање према дечјим способностима. Резултат на тесту није коначни показатељ какво ће дете бити у школи и какав успех ће показати. Током тестирања ми проведемо са дететом пола сата и то није довољно времена да се покаже права слика детета,'' објашњава  Светлана Николић  педагог у ОШ''Вук Караџић''.

Родитељи су често узбуђенији од деце, тако да могу да створе тензију код њих и још већу трему.

''Родитељи би требало да избегну израз ''тестирање''. Немојте плашити дете са школом, школа није баук и треба је представити на најлепши могући начин. Родитељи не треба да брину, кроз игру  спонтан разговор са стручњацима, деца и не примете да је завршено тестирање,'' каже педагог. 

 Док је дете на тестирању, родитељи попуњавају детаљан упитник о психофизичком статусу детета, који представља адекватну допуну теста зрелости. Кроз овај упитник родитељи додатно  информишу педагога и психолога  о подацима који се односе на досадашњи развој детета, о његовим склоностима и талентима , који заједно са резултатима теста зрелости дају комплетну слику о профилу личности будућег првака.

Пријављивање деце за тестирање може се обавити електронским путем или доласком родитеља у школу.

 

 

 

Последњи пут измењено понедељак, 09 мај 2022 13:50

 26. Регионално такмичење ученика средњих електротехничких школа из електротехнике, електронике и енергетске електронике, одржава се у Техничкој школи у Врању.

Заменица градоначелника Зорица Јовић отворила је званично такмичење и рекла да  врањска Техничка школа има велики значај, не само за Врање него и за цео регион: „Драги ученици, искористите овај дан на најбољи могући начин, јер ви поседујете знање, које је највеће богатство и које вам нико не може одузети. Потребно је да га стално надограђујете, стичете нова искуства и једног дана то знање примените на прави начин у својој локалној заједници. Локална самоуправа ће увек пружити пуну подршку свим школама, јер је образовање веома важно за свеукупни  развој друштвене заједнице. Желим вам пуно успеха у данашњем натецању и нека најбољи победи”, рекла је Јовићева.

 „Захваљујем  се Заједници електротехничких школа Србије на указаном поверењу да Техничка школа буде домаћин овог престижног такмичења и пожелео учесницима пуно успеха“, рекао је директор Техничке школе у Врању Далибор Богдановић.

Секретар Заједнице електротехничких школа Србије, Небојша Соколовић  истакао је да су на такмичењу у  Врању најбољи представници својих школа: „Имате могућност да искажете свој талент и љубав према електротехници. Сви сте ви овде победници и искористи данашњи дан и за лепо дружење и  лепе успомене из Врања”, истакао је Соколовић.

На такмичењу учествује 40 ученика из Пирота, Кладова, Зајечара, Бора, Ниша, Алексинца, Прокупља, Косовске Митровице, Лесковца и Врања.

Декан Педагошког факултета у Врању, проф. др Драгана Станојевић и директорка Дома ученика средњих школа Врање, Маја Ђорђевић, потписали су Споразум о сарадњи у областима образовања и културе, васпитног рада са ученицима, развоја образовно-васпитног система и унапређења положаја младих, ученика и студената.

Као прву заједничку активност која је проистекла из сарадње, Дом ученика ће у периоду од 9. до 13. маја обезбедити смештај и исхрану за 10 студената Педагошког факултета у Сомбору који ће у том периоду боравити на Педагошком факултету у Врању у оквиру студентске размене.

Дом ученика средњих школа Врање нуди одличне услове за боравак, културно-забавну делатност и рекреацију ученика и студената, те ће у наредном периоду бити идеално место за смештај младих гостију из Сомбора, који ће имати прилике да се упознају са комплетном туристичком и културно-образовном понудом нашег Града и Педагошког факултета у Врању.

НАЈНОВИЈИ ТВИТОВИ

Жена тукла мужа столицом, удаљена из породичне куће - Радио Телевизија Врање https://t.co/U8kgkFBjtr via… https://t.co/b6YAuOvW4S
Остварење сна за докторку из Украјине - Радио Телевизија Врање https://t.co/mntgCdC6vJ via @tripplesworld https://t.co/TUJuDaJgRM
Ухватили смо последњи воз за јавну расвету - Радио Телевизија Врање https://t.co/EoTmSLDB30 via @tripplesworld https://t.co/r5nToPmvGf
Follow RTV Vranje on Twitter