Поводом јубилеја, 60 година рада и постојања ОШ''Јован Јовановић Змај'' у Галерији Народног универзитета отворена је изложба фотографија ''Стазама успомена''. Посетиоци су били у прилици да се присете значајних догађаја из историје ове образовне установе, која је изнедрила генерације и генерације успешних ученика.
Овај јубилеј затекао нас је у време пандемије и активности реализујемо у складу са актуелном епидемиолошком ситуацијом. Организовано је више догађаја посвећених јубилеју, а ова изложба је један од њих, рекла је на отварању директорка школе Милена Маринковић и додала:
"На сам дан школе 24.новембра поделили смо награде успешним ученицима и захвалнице за постигнућа у различитим областима. Изложбу фотографија ''Стазама успомена'' приредили смо са циљем да се подсетимо значајних догађаја из историје школе. Обележавање јубилеја биће настављено објављивањем истоименог школског часописа и Летописа, а Свечана академија поводом шест деценија рада ове образовне установе биће одржана марта следеће године", истакла је Маринковићева.
Кроз историју школе присутне је водила ауторка изложбе Славица Здравковић, библиотекарка у овој образовној установи.
"Без обзира на то где нас живот води, на пут звани школа сви се увек радо враћамо. Зато се и за школе с правом може рећи да су живот. ОШ''Јован Јовановић Змај'' живи шест деценија, а њен пут обележиле су генерације ученика, просветних радника али и сви запослени. Изложбом фотографија''Стазом успомена '' желели смо да оживимо сећање на те људе и да им се захвалимо што овај јубилеј дочекујемо као веома успешна школа", рекла је на отварању изложбе Здравковићева.
Лазар Спасић је један од награђених ученика чији је рад објављен у Зборнику одабраних радова. На изложби је он прочитао своју песму под називом ''Поглед с прозора''.
Вртић „Чаролија“ у Владичином Хану ускоро ће моћи да прими већи број деце. Захваљујући подршци Министарства просвете и локалне самоуправе капацитети вртића ће бити повећани па ће се тако листа чекања свести на минимум.
Одавно у Хану није било толико интересовање за упис у вртић. Листа чекања је у једном тренутку бројала више од 100 деце, али је изградњом новог вртића и повећањем капацитета у централном објекту Предшколске установе „Пчелица“ тај број смањен на око 50-оро малишана. Вртић „Чаролија“, у Хану познат као Забавиште, недавно је реконструисан захваљујући помоћи Министарства просвете, а сада ће бити и проширен.
"Кроз овај пројекат доградићемо још две просторије, односно две радне собе. Ту ћемо повећати капацитете за прихват око 40-оро деце. Пројекат се финасира из зајма који је Република Србија потписала са Међународном банком за обнову и развој. Спроводи га Министарство просвете. Добили смо подршку у висини од 22 милиона динара, од чега ће 20 милиона бити утрошено на грађевинске радове, а 2 милиона на опремање тих нових просторија“, каже Владимир Костић заменик председника општине Владичин Хан.
Планирано је да буде уређено и двориште вртића. Радови би требало да буду завршени за 7 месеци. Костић напомиње да се тиме наставља континуирано улагање локалне самоуправе у област образовања и повећање капацитета за смештај деце у Предшколској установи. То ће бити приоритет и у наредном периоду.
Ученица Гимназије "Бора Станковић" Леа Ђорђевић освојила је прву награду за ликовни рад у оквиру манифестације "Доста су свету једне Шумарице 2021" у организацији Спомен-парка "Крагујевачки октобар" у Крагујевцу.
Леа је имала јаку конкуренцију у категорији радова ученика средњих школа, али је по одлуци жирија била најбоља.
Њен ментор, професор Александар Ђорђевић добио је захвалницу за постигнут успех и квалитет рада ученика.
Конкурс је организован под покровитељством Министарства културе и информисања и Града Крагујевца.
На Педагошком факултету у Врању дана 26. 11. 2021. године одржан је национални скуп са међународним учешћем на тему Имплементација нових технологија у образовни систем, под покровитељством Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије.
Након поздравне речи декана проф. др Драгане Станојевић, еминенти професори из земље и иностранства одржали су четири пленарна предавања, а Скупу је присуствовало тридесет излагача у оквиру три сесије: Технологија, техника и информатика, Методика наставе и Интердисциплинарна сесија.
Скуп је имао за циљ да укаже на све већу потребу нових технологија у образовању и савремених аспеката учења..
У свим основним и средњим школама у Србији од понедељка, 29. новембра примењиваће се први модел наставе, односно ученици ће наставу похађати непосредно, одлучио је Тим за праћење и координисање примене превентивних мера у раду школа.
Тим на недељном нивоу, а на основу података које достављају школе и података из „Сервиса за јавно здравље“, утврђује модел наставе за школе у одређеним јединицама локалне самоуправе.
Према подацима из надзора преузетим из електронског система „Сервис јавног здравља“ које је Министарству просвете, науке и технолошког развоја доставио Институт за јавно здравље „Др Милан Јовановић Батут“ у недељи од 19. новембра до 23. новембра 2021. године број оболеле деце школског узраста од 6 до 18 година је био 918 (0.12%) оболелих.
У основним и средњим школама на територији Републике Србије, укупно је 8 (0.02%) одељењa (16 и мање ученика), којa су због најмање три случаја инфекције ученика у одељењу променила начин организације рада са непосредног рада на онлајн наставу у последњих 10 календарских дана. Укупно је 107 (0.27%) одељења (17 и више ученика) која су због најмање два случаја инфекције ученика у одељењу променила начин организације рада са непосредног на комбиновани модел у последњих 10 календарских дана и 6 (0.02%) група у којима се из комбинованог модела наставе прешло на онлајн (појава три случаја инфекције ученика) у последњих 10 календарских дана.
Извор: Министартсво просвете, науке и технолошког развоја
У оквиру каравана „Дигитална експедиција“, покренутог на иницијативу Kабинета председнице Владе Србије, Ане Брнабић, отворено је такмичење за ученике и наставнике под називом „Дигитална експедиција Изазов 2021/2022”. Циљ Изазова је креирање дигиталних образовних садржаја који ће допринети повећању нивоа дигиталне писмености ученика основних и средњих школа у Србији, са укупним наградним фондом од милион динара.
Изазов расписују Завод за унапређење образовања и васпитања (ЗУОВ), Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања (ЗВKОВ) и програм „Нова писменост”, који партнерски спроводе Америчка агенција за међународни развој (УСАИД) и Пропулсион и Иницијатива „Дигитална Србија”.
Kонкурс је намењен тимовима основних и средњих школа, које чине три до пет ученика и један до два наставника-ментора, а њихов задатак је да припреме идејни пројекат за креирање дигиталног отвореног образовног ресурса. То може бити веб-сајт, текст, видео, видео-игра, апликација за мобилне уређаје или други ресурс који се може користити као помоћни наставни материјал, намењен и ученицима и општој јавности. Пријављивање тимова се врши попуњавањем формулара, а пријаве су отворене од 24. новембра до 13. децембра, у 12 часова.
Детаљи услова такмичења и одговори на остала најважнија питања налазе се на сајту Завода за унапређење образовања и васпитања.
Циљ Дигиталне експедиције је да подржи и награди најбоље идеје које ће допринети општој дигиталној писмености.
Након јавног објављивања одлуке комисије, школски тимови ће имати на располагању шест недеља за реализацију пројектних идеја. Поред финансијске подршке, победнички тимови добиће и подршку кроз консултације и менторство експерата из ове области.
Више информација можете потражити на сајту digitalnaekspedicija.gov.rs
Поглавари свих традиционалних цркава и верских заједница у Републици Србији упутили су 22. новембра 2021. године заједничку поруку председнику Републике Србије г. Александру Вучићу, председнику Скупштине Републике Србије г. Ивици Дачићу, председнику Владе Републике Србије гђи Ани Брнабић и министру просвете, науке и технолошког развоја г. Бранку Ружићу, којом указују на проблеме везане за извођење предмета Верска настава и начин превазилажења тих проблема.
Патријарх српски Порфирије, као и поглавари осталих верских заједница у Србији апелују на све релевантне институције у држави да се тренутни статус Верске наставе у школском систему што пре измени и изражавају чврсту наду и добру веру да ће Цркве и верске заједнице заједнички са државом Србијом, по угледу и пракси из времена када се Веронаука вратила у учионице, урадити све што је потребно да се све неправилности исправе у целости и коначно реши овај горући проблем српског друштва и просвете.
Они су предложили да Веронаука поново добије статус обавезног изборног предмета, да се настава организује на нивоу одељења, а не на нивоу група, без обзира на број пријављених ученика, да се часови одржавају истовремено са часовима алтернативног предмета. Патријарх и поглавари других верских заједница предлажу и да се избор између Верске наставе и наставе алтернативног предмета врши на почетку 1. и на почетку 5. разреда основног образовања, као и на почетку 1. разреда средњег образовања, као и да се законом предвиди да се родитељи, односно старатељи ученика основне школе, односно ученици средње школе, опредељују између Верске наставе и наставе алтернативног предмета после прве или друге недеље школске године током којих се организује представљање наставе и наставника из оба предмета.
Представници верских заједница траже да се законски регулише радно-правни положај 2100 вероучитељица и вероучитеља, као и да се омогући њихово запослење на неодређено време, што је у нераскидивој вези са правом Цркве, односно верске заједнице, да повуче из наставе вероучитељицу или вероучитеља који је на њен предлог именован, уколико њен или његов рад у школи, или поступци у заједници изван школе, нису у сагласности са верским учењем те Цркве, односно верске заједнице, као и да цркве и верске заједнице могу да врше самостални надзор над остваривањем Верске наставе у погледу њене сагласности са сопственим верским учењем.
''Сматрамо да целина преложених решења представља свеобухватан модел који у пуној мери обезбеђује поштовање појединачних и колективних верских права и пуне равноправности свих грађана у Србији, по угледу на решења конфесионалне веронауке у Европској унији. Напомињемо да би се само заједничким радом државних институција и традиционалних цркава и верских заједница у Републици Србији на коначном решавању проблема са положајем наставе Веронауке, предавача и уређења надзора у образовном систему Републике Србије дугорочно допринело општем добру српског друштва и просвете,'' стоји у поруци коју надлежнима упућују поглавари свих цркава и верских заједница.
Ситуација везана за оболевање од корона вируса је много боља у школама на територији града, него што је била пре распуста, о чему говоре подаци Завода за јавно здравље, али и појединачни извештаји које су школе дужне да подносе крајем сваке радне недеље.
И даље постоје спорадични случајеви међу ученицима који су позитивни на вирус ковид 19. Оно што је битно је да се и даље настава на територији града реализује по првом моделу, каже заменица градоначелника Зорица Јовић .
„Инструкције и даље даје ресорно министарство и контролише рад свих школа, како основних тако и средњих. Оно што је јако битно јесте да пада број позитивних и ученика и запослених у образовању. У случајевима када се јави више од два ученика позитивних на корону, постоји друга опција де се одређене групе или одељења пребацују на онлајн наставу“, каже Јовићева.
Све је под контролом надлежних служби, напомиње заменица градоначелника и додаје да се сваког петка подносе извештаји.
„Просветни инспектори редовно обилазе све школе и свакодневно извештавају, како Министарство просвете, тако и Штаб за ванредне ситуације града, тако да ми свакодневно добијамо податке о броју позитивних ученика и запослених. Некако како пада број позитивних на територији града тако пад и број позитивних ученика“, истиче Зорица Јовић.
По њеним речима деца у школама углавном поштују све прописане мере.
„Када су деца у питању, ту нема ни скривене намере, ни зле, лоше мисли. Поготово када им се каже да је то битно за њихово здравње и безбедност. Деца су јако послушна, можда и обазривија него што смо ми одрасли у појединим ситуацијама“, додаје Јовић.
Постоје спорадични случајеви где поједини ученици не могу да носе маске из неких здравствених разлога али је то реткост, истиче заменица градоначелника.
У свим основним и средњим школама у Србији од понедељка, 22. новембра, примењиваће се први модел наставе, односно ученици ће наставу похађати непосредно, одлучио је Тим за праћење и координисање примене превентивних мера у раду школа.
Тим на недељном нивоу, а на основу података које достављају школе и података из Сервиса за јавно здравље, утврђује модел наставе за школе у одређеним јединицама локалне самоуправе, саопштило је Министарство просвете.
Продужени јесењи распуст за три дана за ученике основних и средњих школа, дао је резултате. Смањен је проценат заражене деце и она су у понедељак поново села у школске клупе.
"Што се тиче образовања и редовности похађања наставе ми можемо да будемо задовољни након овог јесењег распуста који је продужен за још три дана. Дао је очекиване резултате, смањује се број заражене деце у школама и према нашим информацијама до данас немамо ситуацију ни у једној школи да је промењен облик рада у односу на онај који је био у почетку школске године", каже Јовица Стевановић, просветни саветник.
Проценат заражене деце предшколског и школског узраста смањио се са 18 на 13 посто, у Србији, за само недељу дана, кажу епидемиолози. Уколико дође до осцилација и повећаног броја заражавања, школски систем је спреман да одговори. Постоји план и за ученике који нису у могућности да присуствују онлајн настави.
"Најповољније је онлајн наставу обавити преко "google meet"-а, дакле преко платформи које су планиране за онлајн наставу. Нешто од тога се ради и путем достављања материјала путем мејлова и оно што је најнеповољније је достављање штампаног материјала, како би се тај процес одвијао без проблема", додаје Стевановић.
Ученици имају могућност да преко платформе "Моја школа" прате неке часове које нису испратили у редовном процесу наставе или ако су им потребна нека додатна појашњења.