Образовање

Образовање

Михаела Миленковић, ученица четвртог разреда Гимназије "Бора Станковић" у Врању освојила је треће место на републичком такмичењу у писању есеја у организацији Департмана за историју Филозофског факултета у Нишу.

Тема овогодишњег такмичења била је стогодишњица смрти краља Петра I Карађорђевића.

Михаела,која већ годинама активно осваја награде на бројним литерарним конкурсима, истиче да јој је ово један од дражих успеха, јер је овај есеј чин њене захвалности нашим славним прецима и истински родољубивом краљу Петру I.

Овај рад је, како каже, потврда њене љубави према својој  домовини и њеној богатој историји.

Ментор и велика подршка на овом такмичењу била је Оливера Ђорђевић, професор српског језика, којој је овом приликом уручена Повеља за афирмацију историје и развијање свести о значају историјске науке у образовном систему.

Михаела и њена професорка награду су преузеле на пригодној свечаности у свечаној сали Филозофског факултета у Нишу.

Ово је још једно признање Михаели која својим радом, талентом и љубављу осваја заслужена признања и награде.

 

Последњи пут измењено петак, 30 април 2021 10:01

Богдан Миленковић, ученик првог разреда гимназије "Бора  Станковић" у Врању, постигао је велики успех на Државном такмичењу из физике ученика средњих школа освојивши трећу награду. Такмичење је одржано у 23. и 24. априла у Првој крагујевачкој гимназији.

Његов ментор  Саша Јовановић, проф. физике истиче: " Ученици попут Богдана  чине позив просветног радника посебним, јер овакав таленат  какав поседује Богдан подстиче све нас и мотивише за свет науке“. 

О резултатима и посвећености  ученика Богдана речи похвале има и одељењски стрешина  Дивна Пешић , проф. математике. Она истиче: „Освојена места на такмичењима из географије, физике, и других предмета, као и учешћа на пројектима и спортским активностима, само су показатељи Богданове свестраности и многобројних интересовања на разним пољима".

Богдана ћемо позвати да буде наш гост у неком од  „живих“ програма, не би ли из прве руке чули утиске и очекивања овог талентованог младића.

Полазак у школу је једна од највећих промена у животу детета, која свакако мења и породичну динамику, и управо због тога често изазива и страх и несигурност. Те емоције често су израженије код родитеља него код деце. Ако и вас ове јесени чека велики догађај, можда имате дилеме око тога како да дете припремите за тестирање, али и за полазак у школу. О овом и другим важним питањима у вези са поласком у први разред, разговарали смо са Горданом Трајковић, педагогом у ОШ ''Вук Караџић''.

Први сусрет детета и родитеља са школом је најчешће тестирање деце за упис у школу које представља део процедуре за упис. Тестирање се састоји од разговора са педагогом или психологом и има за циљ процену дететове зрелости за полазак у школу.

-Тестирање изгледа  тако што деца долазе у школу у пратњи родитеља. Док они попуњавају упитнике, педагог још на улазу преузима дете и најпре га води у обилазак школе а потом се у посебној просторији, у јако пријатној атмосфери одвија разговор са дететом, будућим прваком. Тестирање подразумева спонтани разговор, мало цртамо, мало пишемо, играмо се одговарајућим жетонима тако да родитељи не би требало да брину, каже Гордана Трајковић, педагог  у ОШ ''Вук Караџић''.

Деца су врло радознала, тако да с радошћу прихватају сусрет са нама и реагују углавном на леп начин, усхићена су, задовољна и лепо расположена. Међутим, неретко има и случајева да је дете узнемирено или се раплаче, каже наша саговорница.

-Уколико се деси да дете буде узнемирено и реагује плачем или негодовањем приликом одвајања, што се ређе дешава, не врши се притисак на њега да се даље обавља разговор, већ се будући школарац полако ослобађа . Објаснимо детету да су родитељи у близини, да педагог не даје јединице уколико погрешно одговори на неко питање, да не постоји погрешан одговор.  У ретким случајевима када проценимо да није могуће да наставимо са тестирањем , оно се одлаже  за неки други дан, а родитељу се дају савети као да припреми дете за разгвор , објашњава педагог.

Ако вас чека тестирање ових дана, знајте да је сасвим природно ако сте забринути, па и уплашени. Ипак је полазак у школу велика ствар. Али знајте и да дете упија ваше емоције, и да осећа све ваше страхове, баш као што осећа и кад зрачите смиреношћу, објашњава Трајковићева и апелује на родитеље да не стварају деци притисак пре тестирања већ да им сам тај процес приближе и представе као забаву и игру.  Подсећамо, упис у први разред је почео 1.априла и траје до 31. маја.

 

Последњи пут измењено среда, 21 април 2021 17:26

Врањски средњошколци са осмехом су ушли у своје учионице после дуже паузе. Кажу да је незаменљив осећај када се директно комуницира са професорима и свакодневно виђа са друговима и другарицама. Надају се да ће школску годину завршити у школским клупама.

Гласови, осмеси, гужва на улазу у врањску Гимназију. Вратили су се ученици средњих школа у школске клупе. Не крију задовољство због тога. Истичу да нису ни били свесни колико им школа значи и да им је напорно да седе по 6 и више сати за рачунаром.

За ученике завршних разреда је посебно важно да последњих месец и нешто дана проведу са вршњацима, јер касније неће бити прилике за то.

„Није било исто устајање јутрос као што је било до сада, ми смо матуранти и лепо је да се вратимо, бар на неко кратко време поново у школске клупе, да осетимо ту атмосферу. Није исто кад уживо, са неким причате и поред тога што носимо маске“, каже Ђорђе Стојановић, гимназијалац, члан Ученичког парламента.

„Искрено дође до емотивног шока када се после дужег времена уђе у учионицу, јер је огромна промена у односу на ових претходних месец ипо дана који смо провели кући. Пријатан је осећај, јер имамо утисак да смо се вратили кући, у неку врсту свог дома“, са осмехом додаје Милан Станимировић, гимназијалац.

„Осећај је незаменљив. Колико год да нам је, због обавеза, школа била некад можда на неком не тако круцијалном месту, сада смо свесни колико нам је важна заправо“, искрена је Милица Станковић, ученица трећег разреда. ''Човек је створен да буде друштвено биће и то је просто природно, тако да је свима нама пријао овај излазак из монотоније,'' додаје Милица.

“Предиван је осећај, једва смо чекали да дођемо, да се дружимо. Доста нам је било ове онлајн наставе, тако да, баш се радујем“, каже Јована Јовановић.

Матуранти су сложни да онлајн настава има и предности и мана. Код куће нису били у могућности да заједно са наставницима раде на предметима које спремају за пријемни, али су пак имали више времена за самосталан рад. Међутим, повратак у школу нема алтернативу.

„Онлајн настава је отежала рад у једну руку, јер нисмо могли да савладамо градиво које имамо на пријемном у школи, већ смо морали самостално. С друге стране, има и олакшавајућих околности, нисмо морали свакодневно да идемо у школу, па смо могли више да се посветимо том појединачном предмету који спремамо за пријемни,“објашњава Ђорђе.

„Добро је то што смо имали више времена да учимо и није било тог притиска, на пример долажење у школу, јер има ту и губљења времена. Док смо седели кући сами смо могли да организујемо време на најадекватнији начин. Али нема тог социјалног контакта, не можете да причате са људима, што је природно. Комуницирате само са микрофоном и камером, што је ружно,“ каже Милан.

Епидемиолошке мере у образовним установама су и даље на снази. По препоруци Министарства ученици су подељени у 2 групе, па нису сви у одељењу, али се настава одвија неометано. Са маскама су се сродили, па се ретко могу видети они који их тренутно немају на лицу.

Последњи пут измењено понедељак, 19 април 2021 15:06

Услед смиривања епидемиолошке ситуације ђаци су се вратили у школске клупе и очекује се да, уколико не дође до погоршања ситуације, крај школске године дочекају у образовним установама. Пробни завршни испит за осмаке је завршен, као и онлајн пријављивање за полагање пријемног испита за упис у музичке школе и специјализована одељења. Упоредо тече и пријављивање за упис у први разред.

Сви ученици данас су се вратили у школске клупе и настављају са радом по моделу од септембра прошле године.

''Већина школа ће радити на такав начин, али школе имају право да, у складу са својим могућностима и околностима под којима раде, тај модел промене. Наравно, за промену модела морају да траже нашу сагласност, и очекујемо да у току недеље буде и таквих захтева,'' каже просветни саветник Министарства просвете Јовица Стевановић.''

Министар просвете Бранко Ружић изјавио је да је повратак ђака у школске клупе показатељ да се епидемиолошка ситуација поправља. Питали смо Стевановића каква је ситуација у школама на подручју Пчињског округа.

''Према последњим подацима којима ја располажем повољна је епидемиолошка ситуација у школама и мислим да ће школе моћи нормално да раде у наредном периоду по изабраном моделу. Велико је задовољство и родитеља и наставника и ученика што се ученици враћају у школе и сви се пријатније осећају када на такав начин раде,'' каже Стевановић.

Око 1912 ученика са подручја Пчињског округа завршава осми разред и они су имали прилику да већ полажу пробни завршни испит. Већина ученика се одазвала, између 1 и 2 посто њих се због короне није појавило, али и они ће у наредном периоду моћи да прођу тај тест како би у потпуности били спремни за оно што их очекује.

''У јуну месецу полаже се завршни испит, након тога тече процедура уписа у средње школе. Нагласио бих да смо ми прошле недеље имали пријављивање ученика за полагање пријемних испита за музичке школе и специјализована одељења, а полагање тих пријемних биће од 7 до 16 маја, то се односи у нашем округу на Музичку школу и специјално одељење Гимназије за рачунарство и информатику,'' истиче просветни саветник.'

И ове године биће смерова по дуалном моделу, и то у Хемијско-технолошкој и Пољопривредно-ветеринарској школи у Врању и у Техничкој школи у Владичином Хану.

Упоредо тече и онлајн пријављивање ђака за упис у први разред основне школе.

''Дата је та могућност да родитељи преко е управе пријаве своју децу за упис у први разред основне школе. Они који не желе, или нису у могућности да се на такав начин пријаве, могу да дођу у школу и пријаве дете,'' објашњава Стевановић.

Ове године очекује се око 750 првака у Врању, а 1850 у Пчињском округу.

 

 

 

Последњи пут измењено понедељак, 19 април 2021 13:39

НАЈНОВИЈИ ТВИТОВИ

Познати добитници награда ''Свети Сава'' - Радио Телевизија Врање https://t.co/t9yc62SzDn via @tripplesworld https://t.co/rCmNUxyrUw
Локална самоуправа определила још 3 милиона динара за Фонд за подстицај развоја пољопривреде - Радио Телевизија Вра… https://t.co/M5f9LZMMTz
Сумња се да је у пожару у Радовници страдала старица - Радио Телевизија Врање https://t.co/hOHcbFEv9h via… https://t.co/xiKQFVryxt
Follow RTV Vranje on Twitter