Како превазићи пролећни умор?

Градско шеталиште

Стигло нам је пролеће. Омиљени период године већине нас, а са њим лепше време, више сунца. Продужују се и сунчани и топли сати. Природа се буди из зимског сна. Међутим, многи од нас не желе да се покрену – многи имају проблема са такозваним „пролећним умором”. Нашем организму је потребно извесно време да се прилагоди промени климе, до које долази током прелазног периода, између зиме и пролећа.

Пролеће је годишње доба које нам, поред дужих сунчаних дана, доноси и осећај умора, недостатка енергије, мањка концентрације, недостатка апетита, потребе за спавањем током дана.

Овај осећај, познат као пролећни умор, често нас спречава да уживамо у свему ономе што пролеће са собом доноси. Нашем организму је потребно извесно време да се прилагоди промени климе до које долази током прелазног периода и управо тада се јавља „пролећни умор“. Симптоми овог субјективног поремећаја расположења разликују се од особе од особе и могу бити благи, али и доста озбиљнији. Карактеристични симптоми укључују прекомерни умор и стање исцрпљености. Посебно погађа жене које имају низак крвни притисак, оне који немају много кондиције, старије особе и младе.

-Никоме ово не прија. Не може ово нико да издржи. У току дана се промене 4 годишња доба. Сад су и пости. Немамо пуно енергије а овај прелазак, из зиме у пролеће изазива умор. Са лепшим временом сам активна и све је боље.

-Гуши ме срце на овом времену, неки су од коментара грађана Врања.

Тај осећај умора и исцрпљености, у овом периоду, можемо ублажити здравом дневном рутином.

Пре свега треба да поведемо рачуна о начину исхране. Да бисмо обезбедили нашем телу енергију, исхрана мора да буде разноврсна, богата хранљивим материјама, базирана, пре свега, на свежем воћу и поврћу, које има доста витамина Ц, Б, који су нам током зиме недостајали, орашастим плодовима и уносом више течности, рекао нам је нутрициониста Милош Недељковић.

-Преласком на пролећни начин исхране ми ћемо да регулишемо симптом „пролећног умора“. Пре свега, јер се у тој свежој храни, која нам је сада на располагању налазе бројни витамини и минерали, које током зиме нисмо имали могућности да уносимо. Такође, када је зима, не уносимо ни пуно течности, јер немамо потребе за тим. Самим тим, сада са већим уносом течности савладаћемо ове промене.

Недељковић наглашава да треба избегавати намирнице које су прерађене, пржене, поховане, масне. Дан можемо започети овсеним пахуљицама, или овсеном кашом са додатком орашастих плодова, свежег воћа. Ручак може да се састоји од чорбице од поврћа или грилованог поврћа са доста разноврсне сезонске салате која може да нам буде и део вечере.

Са правилно распоређеним оброцима и једном до две воћне ужине у току дана, довољно сна и умереном физичком активношћу, можемо себи да помогнемо у савладавању пролећног умора.

Please follow and like us:
Друштво Здравље