На Педагошком факултету у Врању данас је отворена прва Међународна конференција под називом „Образовање и вештачка интелигенција“ која је окупила велики број аутора, али и учесника конференције који су дискутовали о овој битној, али још увек мало истраженој теми.
Међународна конференција о образовању и вештачкој интелигенцији одржава се први пут и под покровитељством је Министарства науке и технолошког развоја. Окупиће 77 аутора и коаутора из 9 земаља из региона и света, а биће представљен 31 научни рад у области образовања и вештачке интелигенције.
– Захвалност свим учесницима ове научне конференције је утолико већа јер је још увек мало истраживања на ову тему. Промене у образовању су на самом почетку јер вештачка интелигенција тек почиње да улази у образовање и то изискује веће напоре да се допринесе осветљавању овог проблема. Шта више, она изазива и бојазан код наставника због отпора према непознатом и потребе да се уче нови начини рада. Чињеница је да су иновације спорије улазиле у сам образовни процес у односу на друге сфере живота, поручује деканица Педагошког факултета у Врању проф. др Драгана Станојевић.
– Честитам Педагошком факултету и свим суорганизаторима, факултетима и универзитета из региона. Због важности и специфичности теме којом се бави овај научни скуп, он је од великог значаја не само за овај већ и за остале факултете као и за Универзитет у Нишу и за ширу друштвену заједницу, поручује проф. др Мирослав Лазић.
Конференција се одржава данас и сутра и обухвата три категорије о којима ће се дискутовати. На конференцији ће се представити и млади истраживачи, неки први пут.
– Тематски оквир конференције се односи на три категорије. Прва је социјални и теоријски аспекти образовања и вештачке интелигенције, то ће бити наша прва сесија данас, друга област су емпиријски и теоријски аспекти примене вештачке интелигенције у процесу образовања и трећи су технички аспекти примене вештачке интелигенције у образовању, поручује продекан за научно истраживачки рад Педагошког факултета у Врању доц. др Александар Спасић.
– Назив моје презентације је „Утицај вештачке интелигенције у области образовања“ са посебним освртом на даровите и талентоване јер дуго радим у области образовања даровитих и талентованих. Мој циљ је био да сазнам колико вештачка интелигенција може да се искористи у препознавању талентованих људи, поручује академик проф. Љупчко Кеверески са Педагошког факултета у Битољу.
Поред аутора из наше земље, ту су аутори из Северне Македоније, Бугарске, Босне и Херцеговине, Руске Федереције, Сједињених америчких држава, Италије и Немачке.