
На Педагошком факултету у Врању Универзитета у Нишу организована је Међународна конференција Настава, учење и образовање наставника. Конференција се одржава сваке друге године и свака је тематског карактера.
Квалитет наставе и учења је од суштинског значаја за развој друштва у целини.
– Тема ове конференције својом свеобухватношћу омогућава да сваке године под њеним окриљем, разматрамо најактуелнију образовну проблематику. Ова проблематика је важна за успешно постојање и образовање наставног кадра и школа. Због тога је тема ове конференције Квалитет наставе и учења- реалност и могућности, рекла је, приликом отварања конференције проф. др Драгана Станојевић, деканица Педагошког факултета у Врању.
Циљ је да се размотре различита актуелна питања, која се односе на реалност и могућности унапређивања квалитета наставе и учења.
– Ово је Прва међународна конференција и посматрајући шта се све дешавало последњих година од ковид пандемије, па до сада, образовање је претрпело озбиљне промене. Видели смо како функционише онлајн настава и неопходно је одрадити разна истраживања и указати на предности и недостатке, истиче проф. др Нела Малиновић -Јовановић, председник програмског одбора и продеканица за научно-истраживачки рад и међународну сарадњу.
Позвани су истакнути научници, универзитетски наставници, студенти докторских студија и истраживачи из различитих земаља, који би својим учешћем значајно допринели расветљавању садашњости и обликовању будућности квалитета наставе и учења.
-Дигитална технологија нам је проширила хоризонте. Наша истраживања су показала да су предавачи у Бугарској, након реформи у образовању примењивали сваког дана дигиталне технологије кроз платформе и програме. У тим програмима наставне јединице су ефективније и интересантније, рекла је Тамара Драганова из Бугарске, Универзитет Св. Кирило и Методије.
-У настави видим проблем када је реч о почетном писању и читању код деце. Године узлета не дају могућност да се уче слова у предшколском узрасту, само ако су деца заинтерсована. Развој моторике код деце базиран на Монтесори концепцији. Дете прстом прелази преко површине модела слова, тако се игра спајања и на тај начин развија нови појам, објашњава – Јелена Стошић Јовић, докторанд на Педагошком факултету у Врању.
На конференцији учествују 102 учесника, а пријављен је 61 рад. Земље учеснице су Словенија, Хрватска, Грчка, Нигерија, Турска, Бугарска, Италија, Мађарска, Србија и Република Српска.