
Педагошки факултет у Врању организује продужени уписни рок за будуће учитеље, васпитаче и наставнике технике и информатике. Пријаве се могу поднети од 4. до 8. јула, док ће пријемни испити бити одржани 9. јула.
Будући студенти, који су пропустили први уписни рок на Педагошком факултету у Врању, имају могућност да искористе продужени уписни рок и пријаве се за полагање пријемног испита за један од три студијска програма у овој високошколској установи.
Пријаве се подносе лично или електронским путем, од 4. до 8. јула, док су пријемни испити заказани за 9. јул.
– С обзиром на то да имамо три смера, васпитач, учитељ и наставник технике и информатике, за прва два смера се полаже тест језичких, музичких и физичких способности, као и тест из српског језика и књижевности, док се касније полаже и тест опште информисаности.
За смер наставник технике и информатике, полаже се математика или информатика, по избору кандидата, а такође се полаже и тест опште информисаности – појашњава Милан Крстић, сарадник у настави на Педагошком факултету.
Кандидати не плаћају трошкове полагања пријемног испита и евентуалног уписа на студије, а сви новоуписани студенти оствариће право на бесплатно школовање на првој години студија, уз могућност добијања посебне стипендије за дефицитарна занимања.
Основне студије за будуће васпитаче и учитеље трају четири године, док су за образовни профил наставник технике и информатике интегрисане студије трају пет година.
Током наредне академске године, Педагошки факултет ради на два пројекта: „Спасимо воду“ и „Дубоко учење“, уз подршку Центра за промоцију науке при Министарству науке, технолошког развоја и иновација.
Пројекат „Дубоко учење“ намењен је ученицима основних и средњих школа и подразумева примену вештачке интелигенције.
Радионице ће се спроводити у кабинету за вештачку интелигенцију на факултету, са стручним предавачима из ове области.
– Овај пројекат реализујемо из разлога што сматрамо да ученицима треба подршка у каснијем периоду развоја, јер, како видимо, вештачка интелигенција све брже и брже напредује.
Сматрамо да ће овај пројекат омогућити ученицима да дубоко учење схвате на њима једноставнији и лакши начин – наводи сарадник у настави Педагошког факултета, Братислав Николић.
Радионице су осмишљене тако да буду занимљиве и примењиве у пракси. Такође, пројекат подразумева организовање наградних такмичења и смотре најуспешнијих радова.