
На Педагошком факултету у Врању одржана је радионица за децу са аутизмом, коју су заједнички организовали Удружење „Говори гласно“ и студенти овог факултета. Оваква дешавања драгоцена су, како за децу, тако и за студенте који су одабрали да се баве племенитиом позивом образовања најмлађих.
Радионице као друштвена активност су важне за мотивацију деце са која имају потешкоћа у социјалном функционисању, али једнако битне и будућим учитељима као вид непосредне праксе.
Студенткиња на смеру за учитеље, Николина Манчић је спојила свој будући животни позив и волонтирање у удружењу за помоћ деци са аутизмом „Говори гласно“ и покренула иницијативу да се на факултету организује радионица која ће имати практичан значај и за децу, и за њене колеге.
– Поред предмета које имамо на факултету, о методици инклузивног образовања, студенти кроз ове радионице стичу и праксу.
Надам се да ће се наша међусобна сарадња проширити у наредном периоду – каже Николина.
– Инклузивно образовање више није никаква новина и наши свршени студенти се у пракси сусрећу са децом са најразличитијим развојним сметњама, тако да је веома важно да и током студирања стичу оваква искуства.
Ми смо поносни на Николину Манчић, студенткињу завршне године смера за учитеље која волонтира у удружењу „Говори гласно“ и на чију иницијативу смо се данас окупили и њене колеге, студенти и ми, наставници и сарадници смо овде као њена подршка – каже Марија Дејковић, асистент на овој високошколској институцији.
Идеја се родила прошле године, на Међународни дан особа са инвалидитетом и договорено је да се искористи простор факултета и наставна учила Монтесори кабинета која су прилагођена управо деци.
Ове године, одлучено је да се први сусрет одржи поводом 2. априла, када се у целом свету обележава Међународни дан особа са аутизмом.
– Та идеја ће, надамо се, да прерасте у сталну сарадњу, тако да ће наша деца моћи да раде са студентима који желе да волонтирају, а има их у великом броју.
Надамо се и индивидуалном раду, где ће студенти показати своје знање и такође да се упознају са нашом децом и науче како и са чиме треба са њима радити, тако да ће то знање моћи у потпуности да примене у пракси када почну да се баве својим позивом као дипломирани педагози – каже Данијела Савић, председница удружења за помоћ деци са аутизмом „Говори гласно“.
На оваквим радионицама врло често се користи такозвана музикотерапија јер је познато да деца са аутизмом показују већи ниво друштвене укључености и међусобне комуникације кроз вежбе које укључују музику и игру.