Студенти Педагошког факултета који реализују радионицу “Мали истраживачи“ истакли су се својим радом на конкурсу који је расписао Савез учитеља. Рад је уврштен међу примере добре праксе и биће презентован на Сабору учитеља 26. новембра.
Осморо студената Педагошког факултета у Врању припремило је презентацију о радионици “Мали истраживачи“. Они су послали овај рад Савезу учитеља и истакли се као пример добре праксе. Конкурс је расписан за потребе одржавања 37 Сабора учитеља под називом “Унапређивање наставне праксе кроз размену професионалних искустава. Иначе, ове радионице студенти реализују од 2022. године на самом факултету, а намењене су ученицима нижих разреда основне школе. Кроз презентацију “Мали истраживачи у воденој авантури“ представили су како изгледа циклус радионица чија је тема вода.
-Од великог броја радионица ми смо одабрали прву, иницијалну, која је била почетак школе за истраживаче и ту су деца стицала знања о води, каже Анђела Богдановић, студенткиња.
-Зато што је тај циклус нама првенче, и најрепрезентативнији је, ту су деца показала тај ниво радозналости и ми смо имали широк спектар могућности што се воде тиче, додаје Жаклина Петровић, студенткиња докторских студија.
-Поред ове радионице ми смо радили и многе друге, као што су велики прасак, како расте хлеб и слично, истиче Јована Ђорђевић, студенткиња четврте године Педагошког факултета.
-Ми смо те одабране радионице представили путем презентације, како бисмо у случају да прођемо, што се и догодило, могли то касније да презентујемо на Сабору учитеља, каже Александра Љубић, студенткиња докторских студија.
-Испрва нисмо били свесни шта се десило, шта смо урадили, али радујемо се и јако нам значи што је наш рад одабран међу много радова учитеља који имају вишедеценијско искуство у овом послу. Ми смо уједно и једини студентски рад који је одабран, додаје Александра Митић, студенткиња четврте године.
-Добили смо обавештење путем мејла да ћемо 26. новембра презентовати рад и имаћемо доста гледалаца, тако да се радујемо овом догађају, наглашава Емилија Ђокић, студенткиња мастер студија.
Кроз школицу за мале истраживаче млађи основци стичу практична знања из готово свих теоријских области. Они изводе експерименте, израђују различите предмете, истражују природу и усвајају очигледна знања, док са друге стране студенти који раде са њима стичу добру праксу за каснији рад у настави. Ова пракса није стала, а тренутно ове студенткиње раде са новом групом полазника, уз подршку менторке асистенткиње на Педагошком факултету, Марије Дејковић.
-Ја јесам покретач и сви ме препознају као ментора, али ја се осећам као потпуно равноправни део тима и ево годину дана након почетка рада Школе за мале истраживаче ја могу да кажем да могу да их пустим и да самостално раде. Ово је заиста велики успех да један студентски рад буде препознат као репрезентативан на Сабору учитеља, велика част за мене, студенте, Педагошки факултет, наглашава Марија Дејковић, менторка.
Рад врањских студената уврштен је међу примере добре праксе и биће презентован на Сабору учитеља 26. новембра.