Бујановац, Прешево и Медвеђа, три општине на крајњем југу Србије, које спадају у ред неразвијенијих општина, имају могућност да путем Координационог тела за ове три општине остваре право на субвенције како би унапредили своје мале бизнисе.
Програм субвенционисања малих предузећа и привредника из буџета Службе Координационог тела Владе Републике Србије за општине Прешево, Бујановац и Медвеђа актуелан је од 2012. године. До сада је за ове намене дато око 410 милиона динара.
Ове године у првом кругу додељене су субвенције од близу 21 милион динара, а потом је расписан још један позив за привреднике у укупном износу нешто већем од 13 милиона. Укупна средства за ову годину опредељена за ове намене износе 34 милиона динара.
-То су новчана средства која иду преко буџета Координационог тела за три општине на југу Србије, Бујановац, Прешево и Медвеђа и сви они који испуњавају право добијају средства. Оно што желим да истакнем је да ми не дајемо новац привредницима, већ у њихово име плаћамо опрему која им је неопходна за процес производње, каже Ненад Митровић, директор Службе координационог тела за ове општине.
На овај начин јачају се мали привредници, али што се привреде генерално тиче, ове три општине још увек каскају за остатком Србије.
-Ми као Служба Координационог тела ова средства опредељујемо за мала предузећа и предузетнике. Што се привреде тиче, тешко је стање и покушавамо да то поправимо. Прешево има пројекат за изградњу индустријске зоне, што је јако позитивна ствар, јер индустријска зона може да привуче инвеститоре, и то је врло битно, јер сваки долазак било ког инвеститора отвара могућност за нека нова радна места, да се људи упосле и да људи практично од тога живе, додаје Митровић.
Доста је инвеститора који се интересују за неке од постојећих објеката, али је већина њих на територији ових општина у статусу стечаја, тако да су индустријске зоне права решења за ове општине.
Митровић каже и да се слика на крајњем југу Србије полако мења на боље. Симпо сада отвара производни погон где ће бити упослено око педесет радника.