Монтесори настава захтева едуковане Mонтесори учитеље и васпитаче. Ту је важно остати на нивоу иницијатора и мотиватора, без превеликог ометања слободне воље детета, која је кључ и основ рада по Монтесори методу.
Савремено друштво захтева савремену наставу и методичара који ће ту наставу моћи да пропрати савременим средствима. Савремене методе рада не искључују употребу Mонтесори педагогије и материјала, већ се у великој мери на њу и ослањају.
Од учитеља се очекује да у свом раду примене све што је потребно да би допринели стварању појединца који знања стечена током школовања успешно уме да примени на све области живота и рада, који је самосталан и самосвестан, преузима иницијативу и слично. Ту је потребно велико ангажовање учитеља, а код Mонтесори материјала важна је и правилна примена истих како би они могли да остваре зацртан циљ.
Из тог разлога важно је да учитељи и васпитачи који ће радити са монтесори материјалима буду обучени за рад са њима.
Будући учитељи и васпитачи који студирају на Педагошком факултету у Врању у теорији уче понешто о Mонтесори методу, али имају ту привилегију да се са њим могу и упознати у јединственом Mонтесори кабинету.
Васпитачи и учитељи у овом педагошком систему имају врло важну улогу, они су водичи и организатори, а не предавачи, и као такви не би смели да повреде иницијативу, слободу и самосталност детета. Деци могу помоћи, уколико им се она обрате за помоћ, али не треба да намећу начин рада, исправљају греше, не смеју да кажњавају нити да награђују децу.