У Монтесори настави улога учитеља и васпитача кључна

Студенткиње Педагошког факултета

Монтесори настава захтева едуковане Mонтесори учитеље и васпитаче. Ту је важно остати на нивоу иницијатора и мотиватора, без превеликог ометања слободне воље детета, која је кључ и основ рада по Монтесори методу.

Савремено друштво захтева савремену наставу и методичара који ће ту наставу моћи да пропрати савременим средствима. Савремене методе рада не искључују употребу Mонтесори педагогије и материјала, већ се у великој мери на њу и ослањају.

Од учитеља се очекује да у свом раду примене све што је потребно да би допринели стварању појединца који знања стечена током школовања успешно уме да примени на све области живота и рада, који је самосталан и самосвестан, преузима иницијативу и слично. Ту је потребно велико ангажовање учитеља, а код Mонтесори материјала важна је и правилна примена истих како би они могли да остваре зацртан циљ.

Из тог разлога важно је да учитељи и васпитачи који ће радити са монтесори материјалима буду обучени за рад са њима.

Будући учитељи и васпитачи који студирају на Педагошком факултету у Врању у теорији уче понешто о Mонтесори методу, али имају ту привилегију да се са њим могу и упознати у јединственом Mонтесори кабинету.

Васпитачи и учитељи у овом педагошком систему имају врло важну улогу, они су водичи и организатори, а не предавачи, и као такви не би смели да повреде иницијативу, слободу и самосталност детета. Деци могу помоћи, уколико им се она обрате за помоћ, али не треба да намећу начин рада, исправљају греше, не смеју да кажњавају нити да награђују децу.

Please follow and like us:
Друштво Образовање