
Према извештају градског омбудсмана за 2024. годину, грађане Врања и Врањске Бање највише мучи комунална проблематика и превисоки рачуни локалних јавних предузећа. Када је реч о притужбама које не спадају у надлежност локалног заштитника права грађана, највише их је на рад јавних извршитеља и професионалних управника стамбених заједница, рекао је за наш програм градски омбудсман Марко Тричковић.
Грађане Врања и Врањске Бање највише муче комунални проблеми, потврђује Извештај градског омбудсмана за 2024. годину.
Према овом документу, током прошле године поднето је 26 притужби на рад локалних јавних предузећа и 15 на рад Градске управе.
– Наши грађани се највише жале на оно што је наша свакодневница, на оно што се свима дешава у животу. То су најчешће комунални проблеми који доминирају из године у годину.
Ту су и превелики рачуни за воду и изношење комуналног отпада, присутан је и проблем око паса луталица и тако даље – наводи градски омбудсман Марко Тричковић.
У канцеларију градског омбудсмана, односно заштитника грађана, која у Врању функционише пуних 15 година, грађани одлазе кад год имају неку муку са институцијама, али највећи број притужби не спада у надлежност ове локалне институције, указује Тричковић.
– Огроман број тих притужби је из наше ненадлежности, што не значи да ми нећемо да помогнемо, кад год постоји неки такав проблем, ми ћемо им помоћи, макар саветодавно, и упутити како да остваре своја права.
Највећи број тих притужби из наше ненадлежности је на рад јавних извршитеља, професионалних управника стамбених заједница, судова, полиције и тако даље – истиче локални омбудсман.
Поред притужби на рад републичких органа, грађани се канцеларији локалног омбудсмана често обраћају и код међусобних несугласица са фамилијом и комшијама, јер нису упознати са надлежностима институција, указује Тричковић.
Он истиче да градски омбудсман не пружа правну помоћ, коју грађани могу затражити у Служби правне помоћи Градске управе у за то законом предвиђеним случајевима.
– Ми не пружамо правну помоћ, то покушавам да објасним да не буде забуне, ми улазимо у процедуру када сматрамо да је дошло до повреде права неког нашег грађанина неким актом органа локалне самоуправе, јавног предузећа или јавне установе, истиче Марко Тричковић.
Грађани некад јесу у праву, а некада нису, локалне институције и јавна предузећа некада признају грешку, а некада не, додаје локални заштитник грађана.
– У том случају, ми на крају пресуђујемо и доносимо одлуку која, нажалост, није обавезујућа, али могу слободно да кажем, у свим случајевима када утврдимо неправилност, органи поступају по нашим одлукама, закључује градски омбудсман Марко Тричковић. Поступање градског омбудсмана се не наплаћује, а канцеларији се грађани са територије града Врања могу обратити лично у згради Занатског дома у Бранковој број 1 или путем имејла vranjeombudsman@gmail.com.